A rovat kizárólagos támogatója

A vendéglátás világában kiélezett verseny zajlik, hiszen ma már alig akad olyan nagyobb település, ahol ne működne egy-két vendéglő. A régóta üzemelő helyek népszerűségét a vendégek ajánlásai is növelik, ám egy újonnan megnyílt vendéglátó egységnek először is bizonyítania kell. Az étel minősége azonban csak egy szempont a sok közül, amit egy étteremnek teljesítenie kell ahhoz, hogy valóban közkedvelt legyen. Nézzünk most meg még néhány tényezőt.

Külső megjelenés

Nagy tábla hirdeti az út mellet, hogy itt bizony egy étterem található. A parkolójába érve azonban már látszik, hogy az épület kissé lepukkant, a homlokzatról mállik a festék, és a nyílászárók is viseltesek. 

Ugye te sem szívesen térnél be egy ilyen helyre étkezni? Hiszen óhatatlanul is felmerül benned a gyanú, hogyha a külcsínre ennyire nem adnak, akkor vajon milyen állapotok uralkodhatnak a konyhán… Az első benyomás tehát sokszor döntő szerepet játszik: az étteremnek kívülről is vendégcsalogatónak kell lennie, különben sokan már esélyt sem adnak neki.

Kellemes beltér

Igényes környezetben mindenkinek sokkal jobban esik az étel. Legjobb, ha a berendezés egybevág az étterem jellegével. Vagyis egy házias ételeket kínáló, “retro” hangulatú vendéglőbe nagyszerűen illenek például a hagyományos faasztalok kockás terítővel, és a dekoráció is lehet otthonos, családias.

Ellenben egy modern, újvonalas étteremhez sokkal jobban passzol a minimalista design hidegebb színekkel, korszerű berendezéssel, és a fényekkel is érdemes játszadozni. 

Ezenkívül az asztalok ne legyenek túl közel egymáshoz, hogy a különböző társaságok ne zavarják egymást. Valamint célszerű, ha halk zene is szól a háttérben, hogy némileg ellensúlyozza a beszéd zaját meg az evőeszközök csörömpölését. 

Az ételek felszolgálása

Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor a vendég kihűlt ételt kap. Bár némelyek nem problémáznak rajta, a többség bizony szóvá teszi. Ezért fontos, hogy az étel mindig melegen kerüljön szervírozásra, és ez alól a svédasztalos jellegű kiszolgálás sem kivétel. 

Itt az ételeket a Gasztronagykernél is kapható melegentartó pultban célszerű tárolni, ahol nem kell attól tartani, hogy hidegen kerül majd a vendég tányérjára. Ráadásul ennél a módszernél a pincérek is kevésbé leterheltek, és a vendégek nem csak az étlap alapján tudnak választani, hanem akár az ételek illata és kinézete alapján is.

Udvarias személyzet

Ha már szóba kerültek a pincérek: ha negatív kritikákat hallunk egy étteremről, akkor a felszolgálókkal kapcsolatos panaszok általában előkelő helyen szerepelnek. Való igaz, hogy a vendégek némelyike sem tud viselkedni, viszont egy profi pincérnek még a problémás egyéneket is kellő higgadtsággal kell kezelnie. Különösen akkor, ha esetleg tényleg jogos a kritika.

Ahogy más szakmák esetében, pincérnek sem alkalmas mindenki, hiszen könnyen észrevehető, hogy kik azok, akik valóban szívvel-lélekkel dolgoznak.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás