Hirdetés

A koronavírus-járvány alatt ideiglenesen kialakított budapesti nagykörúti kerékpársáv mind a támogatói, mind az ellenzői részéről nagyon heves reakciókat váltott ki. A G7 összegyűjtötte a számokat: 10 autóra jut 1 kerékpáros a Nagykörúton, de még mindig a villamost választják a legtöbben.

A kerékpárosok azzal érveltek, hogy ez egy nagyon fontos új kapcsolatot ad, és így végre létrejön a belvárosi kerületeket összekötő biztonságos útvonal, ami eddig nagyon hiányzott.

Az autósok úgy érezték, hogy óriási dugók jönnek létre, és alig látnak egy-egy kerékpárost. Jellemző módon mindenki a maga igazát próbálta olyan képekkel igazolni, ahol alig néhány kerékpár/autó mellett sorakoznak az autók/biciklik.

22 civil szervezet pedig arra is felhívta a figyelmet, hogy alapvetően nem egy kerékpáros-autós ellentétről van szó: az élhető belvárosi terek, sétálható, kellemes utcák létrehozása a helyi gazdaság miatt és nem mellékesen a környéken lakók életminősége szempontjából is fontos.

A különböző elvek és elképzelések sokasága mellett azonban eddig egyet nem lehetett megismerni: a tényeket. Nagyban nehezítette a körúti kerékpársávval kapcsolatos érdemi vitát, hogy a BKK semmilyen információt nem osztott meg. A fővárosi fenntartású cégtől augusztus 11-én kérte a G7 a körúti forgalmakra vonatkozó adatokat. Miután két hét után sem válaszoltak, Borsi Dávid kommunikációs vezetőhöz fordultak, de ekkor sem tudtak segíteni.

Az alábbi térképen az mutatjuk meg a fővárostól kapott adatok segítségével, hogy az idei tavaszi és nyári hónapokban mért fogalmi adatok alapján hogyan alakult az egyes közlekedési módot választók száma a Nagykörút négy kiemelt pontján.
FOLYTATÁS A G7 gazdasági portálon >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás