A rovat kizárólagos támogatója

Napi 23 ezer euró kárátalányt, átszámítva 7,1 millió forintot követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrowagonmash-tól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után – írta a Hvg.hu.

Akár pénzt is kereshetne a főváros a pandának nevezett felújított orosz metrószerelvények bakisorozatán. A 2015 nyarán aláírt szállítói szerződés értelmében, ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét. Magyarán, ha a meghibásodás utáni harmadik napon sem tudnak újra szolgálatba állni a szerelvények, akkor az oroszok fizethetnek. Nem is elhanyagolható összeget.

Naponta és szerelvényenként 23 ezer euró – cirka 7,1 millió forint – jár a közszolgáltatás kieséséért a megrendelőnek. Ez az összeg a nem számszerűsíthető károkat is fedezi, és a jótállás alapján járó kártérítés és kötbér felett fizetendő. A szoftverek nevesítetten beletartoznak a jótállási körbe, vagyis a jelenlegi probléma alapján Budapest már nyújthatná is a markát. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója korábban úgy nyilatkozott, hogy a BKV egyelőre nem él a hibás teljesítésre vonatkozó garanciális jogaival, a cég bízik benne, hogy a járművek egy-két héten belül ismét forgalomba állíthatók. Igazán nagyvonalú az anyagi gondokkal küzdő főváros részéről: tíznapos időtartamra, hat kocsi után több mint 420 millió forintot számlázhatnának.

A BKV-t – úgy tűnik – jobban bosszantja a további felújított szerelvények elmaradó szállítása. A Metrowagonmash immáron 4-6 hetes késésben van az eredeti ütemtervhez képest. Ennek címén 800 millió forintos kötbért számláztak ki az orosz gyártónak. Bár a szerződés egyik kikötése szerint a hibás teljesítési kötbérek – ha egyazon időszakra több címen is kérhető kártérítés – közül csak az egyiket kérheti a megrendelő, a járműállási kárátalány viszont ezeken felül kérhető. A késedelmi kötbér címén egyébként a 219 millió eurós vállalkozási díjnak maximum a 10 százalékát – árfolyamtól függően 6,8- 6,9 milliárdot – követelhet a BKV.

További információk a HVG-n >>>

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek