A rovat kizárólagos támogatója
Forrás: euronews

Már javában épül a több mint 18 km-es Fehmarnbelt-alagút – a világ leghosszabb víz alatti vasúti és közúti alagútja, amely Németországot és Dániát fogja összekötni. De vajon megéri károsítani érte az ökoszisztémát?

Az 1,1 milliárd eurós megaprojekt (több mint 400 milliárd forint) a Dániában valaha megvalósított legnagyobb volumenű építészeti beruházás. Az Európai Bizottság Ten-T programjának része, amely a kontinens közlekedési kapcsolatainak és összeköttetéseinek megerősítésére összpontosít.

Ha 2029-ben elkészül, akkora a Hamburg és Koppenhága közötti vasúti utazás 4,5 órásról 2,5 órásra csökken, és lehetővé teszi, hogy a vonatjáratok a dán határon túl Svédországba, Norvégiába és Finnországba is eljussanak. Nemcsak gyorsabb, de zöldebb közlekedést is biztosít majd a kontinensen.

Több környezetvédő mégis ellenzi a beruházást, mert aggódnak az EU védelem alatt álló Fehmarn-övezet biológiai sokféleségének esetleges károsodása miatt.

A Femern A/s, az alagutat építő dán vállalat azonban azt állítja, hogy “az építkezés hatásai csak átmeneti jellegűek”.

További részletek az alábbi videóban.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek