Hirdetés

Két éve a Petőfi híd alatti ingyenes parkolók bővítésével szerette volna Győr egyensúlyozni a Móricz Zsigmond rakpartnál megszüntetett helyeket. A bővítés nem valósul meg, a kivágott 30 fát pótolta a Győr-Szol. Eredményes volt a Reflex tiltakozása, megmaradhat zöldterületnek az egykori városi korcsolyapálya – igaz anyagi okokból.

2011 májusában a kisalfold.hu számolt be arról, hogy a Petőfi híd alatti ingyenes parkolók számát 130 új parkolóval akarják bővíteni. Az elképzelések szerint az egykori korcsolyapálya körülbelül egyharmadára, illetve a korcsolyapálya melegedőjének helyére kerültek volna az új parkolók. Így összesen körülbelül 290 szabad hely várta volna az autósokat Győr belvárosában az utolsó ingyenesen igénybe vehető parkolóban. Az utóbbi két mondatban a múlt idő nem véletlen: gyakorlatilag véglegesen eldőlt, hogy a parkolóbővítésről letett a Győr-Szol Zrt.
A kisalfold.hu képgalériája >>>

A Dunakapu térre tervezett mélygarázs után – az elmúlt hetekben döbbenten láttuk, hogy a városvezetés a számukban és területükben sajnos egyre csökkenő városi zöldterületeken is több helyen parkolókat kíván fejleszteni. Ezek közül a legelfogadhatatlanabb a részben a Batthyány tér alá tervezett mélygarázs ötlete, mely ellen egyesületünk a kapcsolódó hatósági eljárási folyamtokban igyekszik az összes törvényes lehetőségével élni, hogy megakadályozza azt. Sajnos csak későn – a területen található fák kivágása után –, egy panaszos lakó megkeresésekor értesültünk arról is, hogy a tűzoltósággal szembeni, a Rába folyó melletti területre – a valamikori jégpálya helyére – is parkolót álmodnak a tervezőasztalok mellett.

Ehhez a fejlesztéshez kapcsolódóan ugyan még konkrét eljárással a fakivágási engedélyen túl ugyan nem találkoztunk, de az azóta megjelent híradások alátámasztják értesüléseinket – közölte 2011 májusában a Reflex Környezetvédő Egyesület, mely kezdeményezte, hogy a város környezetét érintő kérdésekben (fakivágások, zöld- és közterület alakítások) a város a tevékenységek megkezdése előtt közérthetően és elérhetően tájékoztassa az érintetteket, a város lakóit az írott és elektronikus médián keresztül. A győri civil szervezet  akkor az átlátható és átgondolt fejlesztésekért közösségi kampányt indított.

 

A kisalfold.hu -nak a napokban Ozsvárt Tamás, a Győr-Szol Zrt. kommunikációs menedzsere a következőket nyilatkozta: "az eljárás során kiderült, hogy az érvényes jogszabályi feltételek mellett a közvetlen kivitelezési költségeket jelentősen meghaladó hatósági kiadások terhelnék a társaságot, hogy a rakparti parkoló megfeleljen az Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság, valamint az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség előírásainak. Vagyis az építési költségeket meghaladná az az összeg, amit a járulékos árvízvédelmi műtárgyak kialakításával, környezetvédelmi szempontok betartásával, illetve egyéb hatósági előírásokkal összefüggő kiadások jelentenének.

Tekintettel arra, hogy az építendő parkolót ingyenes használattal tervezték a kivitelezés valamint az irreálisan magas járulékos költségek miatt a Győr-Szol Zrt. elállt a parkoló bővítésétől. Amennyiben a jogszabályi feltételek változnak, van lehetőség a bővítés megvalósítását újra megvizsgálni". A lap kérdésére, hogy a tervezett bővítés érdekében két éve kivágott fák pótlását elvégezték-e a Győr-Szol szakemberei, Ozsvárt Tamás így felelt: "a kivágott fák pótlása megtörtént, 30 csemetét ültettünk ezen a területen. Hozzátenném, az elmúlt hetekben Győr területén 600 facsemetét ültetett el cégünk, ennek a programnak a keretében valósult meg a Petőfi-híd közelében is a pótlás".

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás