A rovat kizárólagos támogatója
AP/MTI

A Zugspitze hegycsúcs lila lett volna pénteken a Milka csokit is gyártó Kraft Foods jóvoltából, amely két legyet akart ütni egycsapásra az akcióval, de most lemondta a kivilágítást.

A cég Németország legmagasabb hegycsúcsát, a Zugspitzét előbb a Milka lila színében egy órára akarta kivilágítani, majd a kirobbant vita nyomán a színt fehérre, az időtartamot 15 percre módosította. Ez nem csak a lila, de még a fehér fénnyel is reklám lett volna a cég számára, de a “Hív a hegy” – jelszóval beharangozott akció fő célkitűzése az lett volna, hogy felhívja a figyelmet a Kraft Foods akciójára, amellyel az alpesi táj környezetvédelme céljára egymillió eurót akart összegyűjteni.

“Az Alpok térségében megvalósítandó természetvédelmi projektek széles körű anyagi támogatása hiányában nem kívánjuk folytatni az előkészületeket” – jelentette ki a hétvégén Bremában a cég szóvivője, Stephan Becker-Sonnenschein.

Garmisch-Partenkirchen tartományi elöljárósága csak egy nappal korábban adta meg a kivilágításhoz szükséges engedélyt. Természetbarátok ugyanis komoly kifogásokat emeltek az ellen, hogy a hegyet 12000 watt erőséggel fényárba burkolják. A cég közölte, hogy nem zárhatók ki további bírálatok sem, jóllehet beszereztek minden szükséges engedélyt a hivataloktól és a természetbarát szervezetektől, és szakértők szerint nem kell tartani tőle, hogy tartós károsodás érhetné a természetet és a környezetet. A Kraft Foods azonban ennek ellenére az előző évekhez hasonlóan törekedni fog az alpesi környezetvédelmi projektek támogatására – hangzott el.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás