Hirdetés
APA/dpa - Berlin

A német tartományi környezetvédelmi miniszterek és a szövetségi környezetvédelmi miniszter Jürgen Trittin szándéka szerint 2005-től a dízel autókba utólagosan beszerelt koromszűrő is támogatásban részesülne.

A koromszűrővel ellátva piacra kerülő új dízel autók és a viszonylag fiatal, utólagosan szűrővel ellátott autók esetében az adó teljes elengedése is szóba kerülhet. Ennek feltétele a kilométerenként 8,5 milligrammos részecske tartalom felső határérték betartása.

A szövetségi kormányzat eddig 600 eurós maximális adóengedményt szellőztetett meg. Trittin, aki maga is 300-600 eurós engedményt szorgalmazott a szűrőnek köszönhető csökkentés függvényében, a pénzügyminiszterrel folytatandó tárgyalások előtt most nem kívánt összegeket megnevezni. Az új dízel járművek esetében feltételezhető, hogy eleve teljesítik a 2005 elejétől érvényes Euro-IV kibocsátási normát, tehát a koromszűrő beépítésével elérhetik a legmagasabb adóengedményre jogosító 8,5 milligrammost határ alatti szintet is. Korosabb autók esetében ezt nehezebb lesz teljesíteni, ezért alacsonyabb adókedvezmény várható.

2008-tól kezdődően az új autók esetében a 2,5 milligrammos felső küszöb lesz az irányadó érték. Németország tehát mindig a még érvénybe nem lépett, de már kilátásba helyezett következő uniós szabályozásnak megfelelő kibocsátási értékek betartásának kíván adókedvezményekkel elébe menni.

Németországban nyolcmillió dízel autó fut az utakon, ebből ötmilliót lehet utólag koromszűrővel felszerelni, ami a kibocsátás 60 százalékos csökkenését eredményezné. Új autók esetében a csökkenés 99,9 százalékos lehet. A környezetterhelést tehát egy harmadával lehet csökkenteni.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás