A rovat kizárólagos támogatója

A jövő évi költségvetésből egyértelműen kiderül, hogy a kormány továbbra sem hajlandó érdemi forrásokat szánni a legalapvetőbb közszolgáltatások fejlesztésére, miközben az úthálózattól kezdve a víziközműveken keresztül a közösségi közlekedésig a legtöbb szektor mára az összeomlás szélére jutott. A kormány ennek ellenére még csak tudomást se hajlandó venni a problémákról, ezzel pedig veszélyezteti minden állampolgár egészségét, felgyorsítja a vidéki térségek leszakadását és tovább növeli a halaszthatatlan fejlesztések költségeit.

A 2020-as költségvetés újra bebizonyította, hogy a kormány valójában fél szembenézni az ország legégetőbb problémáival: fölösleges dolgokra szórják el a pénzt, miközben a közszolgáltatások területén rendszerszintű átalakításokra lenne szükség.  Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a kormány a szavak szintjén maga is a vidéki falvak elszigetelődését és leszakadását tartja az egyik legfontosabb problémának, ennek ellenére jövőre alig 400 kilométer mellékút felújítására szánnak forrást, miközben még a saját statisztikáik szerint is 17 ezer kilométer rossz minőségű alsóbbrendű út van Magyarországon, és ez az infrastrukturális probléma nagyban hozzájárul a falvak nehéz helyzetéhez.

Nem jobb a helyzet a tömegközlekedés esetében sem: a beígért átalakítások mindegyike elmaradt, továbbra sem jött létre a magyar buszgyártás, az állami buszcégeknél szükséges géppark cseréből semmi nem valósult meg, miközben a nyakunkon a piacnyitás. Nem jobb a helyzet a helyi közlekedés szintjén sem, még a legnagyobb vidéki városok tömegközlekedése is tragikus állapotban van, ennek ellenére gyakorlatilag egy forinttal sem nő jövőre a közösségi közlekedés támogatása a jövő évi büdzsében.

Autók állnak a Nógrád megyei Keszeg határában, ahol félpályás útlezárással követelték egy 3 kilométeres útszakasz felújítását. 2009. november 7-én ademonstrálók az út kátyúiba virágot ültettek. MTI Fotó: Rigó Tibor

A legsúlyosabb probléma talán a víziközművek szintjén van: ma ott tartunk, hogy csupán a hálózat ötöde van megfelelő állapotban, szakmai szervezetek szerint legalább 1500 milliárd forintra lenne szükség a legszükségesebb átalakítások végrehajtásához, ennek ellenére a Fidesz jövőre másfél milliárd forintot szán erre a célra.

Egyértelmű, hogy a Fidesz-kormány a közszolgáltatások szintjén még az állagmegóvásra is alkalmatlan: a problémákat egyszerűen elhazudja, ezzel napi szinten keserítve meg több millió ember életét, miközben két kézzel szórja a pénzt olyan felesleges beruházásokra, mint a paksi bővítés vagy a Belgrád-Budapest vasútvonal- írta az LMP sajtóközleményében.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek