Hirdetés

Szeptemberben kezdik értékesíteni a világ első vezeték nélküli hűtő kameráját. A fogyasztói élelmiszerhulladék csökkentésére létrehozott Smarter FridgeCam lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ellenőrizzék mi van hűtőszekrényükben – bárhol és bármikor – egy telefonos alkalmazáson keresztül.

Az EU állampolgárai évente átlagosan 47 millió tonna ehető ételt dobnak ki, mialatt az Egyesült Királyságban átlagban háztartásonként 700 angol fontnyi élelmiszert pazarolnak el. A hulladékforrás akcióprogram (WRAP) szerint a csomagolt saláták azok az ételek, amiket a legtöbben kidobnak. A britek a megvásárolt salátának 40%-át kidobják, ennek tömege meghaladhatja a 37000 tonnát és körülbelül 178 millió zacskót jelent.

A fogyasztói magatartás – a túl sok étel vásárlásától kezdve, a lejárati dátumok okozta zűrzavarig – a gyökere az élelmiszer pazarlásának. Sok ilyen szokás javítható a rendelkezésre álló technológiával.

A konyhára hangolódva

A Smarter nevű vállalat által kifejlesztett FridgeCam segít az ilyen jellegű problémák megoldásában a hűtőszekrény tartalmának rögzítésével és a lejárati dátumok nyomon követésével. További jellemzői közé tartozik, hogy a már meglévő élelmiszer alapján ételrecepteket javasol az elkészítéséhez. A készülék jegyzékbe szedi és az áruházzal való közvetlen kapcsolatnak hála rendelheti az élelmiszert, emellett ellenőrzi a hűtőszekrény hőmérsékletét. A cég szerint kamerájuk segítségével a háztartásokban keletkező élelmiszer-hulladék a felére csökkenhet.

A Smarter egyik képviselője azt mondta, „a kamerát azért hozták létre, hogy mindig tudjuk mi van a hűtőnkben. A kamerát az ajtóra irányítva a készülék minden alkalommal pillanatképet készít, ha a hűtő ajtaja becsukódik, majd elküldi azt a felhasználó okostelefonjára tartózkodási helytől függetlenül.

A fényképezőgép univerzális csatlakozóval rendelkezik és minden hűtőmodellbe illeszkedik. Az összegyűjtött adatokat a Smarter egy megosztott fogyasztói adatbázisban rögzíti, ami a vállalat szerint fejleszti a technológiát.

A Smarter FridgeCam egy újabb termék az élelmiszer-pazarlás csökkentésére irányuló szolgáltatások és termékek sorában. Közülük az egyik legismertebb a SirPlus, a Climate-KIC startup csoport tagja. A program keretein belül a vállalat megkapja kiskereskedők, logisztikai szereplők és gyártók élelmiszer többletét és azt kedvezményes áron értékesíti. Az értékesítés saját élelmiszeráruház láncukon keresztül történik, melyhez online rendszer működik és biztosítja a rendelés napján történő kiszállítást is- írta a dailyplanet.climate-kic.org

A megoldás a megelőzés.

Persze tudatos vásárlói attitűddel, átgondolt vásárlásokkal eleve csak a megfelelő mennyiséget tudnánk vásárolni, így csökkentve az élelmiszerpazarlást. Így ez az elsőre hasznosnak tűnő eszközrendszer is csak egy „csővégi” megoldás.

Megmértük a tudatos vásárlások értékét

Megmértük a tudatos vásárlások értékét

Magyarországon is megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát- áll a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK felmérésében.

A 2014-2016-re vonatkozó első Tudatos Vásárló Piaci Jelentés eredménye szerint 1014 milliárd forint volt a tudatos vásárlói döntések értéke. Az ezekre a termékekre és szolgáltatásokra költött összegeknek mind valós társadalmi vagy környezeti hozzáadott értéke van.

Ebből élelmiszerre 360 milliárd, lakásfenntartásra 237 milliárd, közlekedés és szabadidőre 334 milliárd, pénzügyekre 84 milliárd forint jutott. Ebben az időszakban közel 180 milliárdot költött a lakosság energiahatékony háztartási gépekre, majdnem 80 milliárdot tartott értékalapú bankban, 50 milliárd forintot költött biciklikre és 23 milliárd forintért vett napelemeket. Részletek >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás