A rovat kizárólagos támogatója

A Tudatos Vásárlók Egyesülete 36 koffeinmentes erdeigyümölcs-teát, köztük 6 gyerekteát vizsgált meg, hogy milyen arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, aromát és adalékanyagokat. Jobbak-e a gyerekeknek szóló termékek? Meglepő eredmények születtek.

A tesztbe a sajátmárkás, jól ismert termékektől a drágább, bio termékekig sokféle tea került. Az első három helyen a Tesco sajátmárkás termékei szerepelnek mindössze néhány pontos eltéréssel (49-44 pont), mivel magas arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, és ezeket százalékosan fel is tüntették. Az első helyen végzett Tesco Forest Fruit Infusion Erdeigyümölcs ízű filteres gyümölcstea volt egyúttal az egyetlen, amely nem tartalmazott aromát, a többi 35 termék legalább egy aromát tartalmazott. 

Már jóval kevesebb ponttal (23,5 -15 pont), de sorban ezeket követi a CBA, a Mark&Spancer és a Penny Market saját márkás terméke. A Marks&Spencer tea kivételével mindannyian a legolcsóbbak közé tartoznak 6 Ft/g alatti egységárral, de még ez utóbbi is ár alapján középkategóriás.

A lista végén is volt bőven a sajátmárkás termékekből. A legkevesebb pontot a Rossman King’s Crown áfonyás joghurtos teája érte el sok adalékanyag miatt. Megosztott utolsó előtti helyen végzett:  a Teekanne Málna- és szederízesítésű gyümölcstea, a Pickwick Gyümölcs és gyógynövénytea a meggy, a málna és a vörösáfonya ízével, a Gárdonyi Teaház Eper bodza méz ízesített gyümölcstea, a Milford Fekete ribiszke-cseresznye tea.

A gyártók jelentős része nem tünteti fel pontosan, hogy az összetevők milyen arányban vannak jelen a termékben. Ahol ez mégis kiderül, ott elég lehangoló a kép. Az eper, málna vagy erdei gyümölcs teák legnagyobb arányban almát, hibiszkuszt vagy csipkebogyót tartalmaznak.  A 36-ból 12 terméknek 2% vagy ennél kevesebb a névadó gyümölcstartalma.

Összességében elmondható, hogy az ár és a minőség nem függ össze.

A tesztben szereplő 6 gyerektea vizsgálata arra mutat rá, hogy mivel koffeinmentes termékről van szó, nem érdemes gyerek terméket választani, (hacsak nem a cuki dizájnt akarjuk megfizetni), ugyanis a gyártók ezekből sem spórolták ki az aromát, viszont a névadó gyümölcsöt annál inkább.

A teljes teszt megtekinthető a tudatosvasarlo.hu oldalon >>>

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás