A rovat kizárólagos támogatója

Úgy tűnik, hiába hirdetik hangosan a környezetvédelmet és a klímaváltozás elleni harcot a fiatalok, az idősebb generációk még mindig jobbak benne – legalább is ez derül ki egy friss tanulmányból, ami a britek környezettudatos törekvéseit vizsgálta.
Az ezredfordulósok (millennials) és a Z-generációsok általában szeretik az úgynevezett baby boomer generációt, vagyis az 1940 és 1959 között születetteket, valamint az X-generációsokat, vagyis az 1960 és 1983 között születetteket hibáztatni gyakorlatilag mindenért: a gazdaság hanyatlásáért, az ingatlanpiac összedőléséért, a munkaszféra kifáradásáért, és a környezetszennyező magatartásért is, aminek az eredményét most már elég komolyan érezzük is. Bár utóbbi vitathatatlan – tényleg ezek a generációk felelősek a klímaváltozás egyre durvuló hatásaiért -, úgy tűnik, nem a fiatalabbak, hanem az idősebbek tesznek többet a folyamat megfékezéséért.

Egy brit tanulmány kimutatta, hogy az 4003 megkérdezett alapján a Z-generáció és az ezredfordulósok kevésbé környezettudatosak, mint a baby boomerek. Újrahasznosítás terén például a boomerek 84 százaléka nyilatkozta azt, hogy valószínű, hogy használna szelektív kukákat, míg a 25-34 évesek között ez az arány mindössze 66 százalék.

Hasonló különbségek jelennek meg az étkezésnél is: a boomerek nagyobb arányban esznek szezonális zöldségeket és gyümölcsöket (47 százalék összevetve a 35 százalékkal), fogyasztanak kevesebb húst (34 százalék a 28 százalékkal szemben), gyakrabban kerülik el az egyszer használatos csomagolást (66 százalék az 54 százalékhoz képest). A boomerek jobbak abban is, hogy helyi élelmiszereket vásároljanak – 63 százalékuk tesz így, szemben a fiatalok 45 százalékával, ráadásul kevesebbet is repülnek, itt 24-21 százalék az arány (ami persze nem túl számottevő, de mégis a boomerek javára dönti el a versenyt).

Két terület volt, ahol a fiatalabbak jobban teljesítettek: az egyik a vegán életmód választása (a 16-24 évesek 9 százaléka döntött így, az 55 év felettieknél ez az arány mindössze 2 százalék), és a turkálókban való vásárlás (a 35-44 évesek vezetnek itt 43 százalékkal, a 25 év alattiak 38 százaléknál járnak, az 55 felettiek viszont 37 százaléknál, ami szintén nem nagy különbség).

Bár a boomerek kétségkívül többet keresnek, ezért több lehetőségük van a környezettudatos döntésekre, azt is érdemes megjegyezni, hogy a fogyasztás visszafogása az egyik leghatékonyabb környezettudatos módszer, amit kisebb jövedelemmel is ügyesen lehet űzni. Úgy tűnik tehát, hogy általánosságban – legalább is a britekről – elmondható, hogy míg a fiatalabb generációk többet beszélnek a környezettudatos életmódról, a boomerek azok, akik valójában tényleg tesznek is valamit az ügy érdekében.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek