Májusban új kerítést kapott a volt Közlekedési Múzeum területe (Quercus Hungary + Magyar Építő – nettó 49 millió forint), most pedig a volt Petőfi Csarnok körüli kerítés cseréje történik (Quercus Hungary + Magyar Építő – újabb nettó 49 millió forint).
Szuper, 100 millió forintot költöttünk kerítésekre! (Tudjuk, senkit nem érdekel, hogy mennyi pénzt nyúlnak le a Liget Projekten keresztül (is)…)
A Ligetvédők civil mozgalom ismételten felszólítja a Kormányt és a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt-t, hogy tegyen le a további építkezésekről a Városligetben: az Új Nemzeti Galéria, az Innováció Háza, valamint a Városligeti Színház építése helyett parkosítás kezdődjön a hosszú évek óta elzárt részeken, távolítsák el a kerítéseket, adják át ezeket a területeket a Ligethasználóknak!
10 éves a Liget projekt/Múzeumi Negyed, és még közel nem látszik a vége. Állítólag 2022-ig 250 milliárd forintot költöttek a projektre, úgy hogy a központi elem, az Új Nemzeti Galéria építése még meg sem kezdődött. A Galéria városligeti megépítéséről továbbra sem tettek le, csak most üres az államkassza.
A teljesen felesleges és funkció nélküli Magyar Innováció Háza is porondon van még.
Ész nélkül lebontották a Közlekedési Múzeumot- 2015 óta kimarad a gyerekek életéből ez az élmény-, hiába mondták a szakértők és civilek, hogy a tervezett épületbe nem fog beférni a kiállítási anyag. Sok millió forint felesleges elköltése után végül döntés született róla, hogy a Kőbányai út mellé, a MÁV Északi Járműjavító területére kerüljön a Városliget helyett az új Közlekedési Múzeum, a tervpályázaton is nyertest hirdettek, de ezt a kivitelezést is leállították forráshiány miatt.
Ha a Városliget épületek nélküli, fenntartható szemléletben történő megújítása történt volna, akkor pár milliárd forintból, már évekkel ezelőtt befejeződött volna a projekt! És akkor a fenntartási költségeket még nem is számoltuk…
Nem akarunk demagógok lenni, de senkit nem zavar, hogy Magyarországon rekord mértékű az infláció, arra nincs pénz, hogy a közoktatásban dolgozók béreit emeljék, de a városligeti építkezések továbbra is porondon vannak!? Nem véletlenül, az építés és a fenntartás (őrzés, takarítás, vendéglátó egységek) is ugyanolyan jó üzlet a NER-eseknek, mint például a stadion-business (Garancsi, Mészáros stb…)
Nyitókép: a volt Közlekedési Múzeum területe – Ligetvédők Társalgó, Boldizsár Ágnes