A rovat kizárólagos támogatója

Műszaki átadás előtt a Nagybörzsöny és Nagyirtáspuszta között most felújított erdei kisvasút. Ha nem jön közbe rendkívüli esemény, augusztus 20-án elindulhat az első szerelvény ezen a vonalszakaszon – nyilatkozta lapunknak Vadnai Attila, a felújítást végző Feratil Kft. vezetője.

– A nyolc kilométeres vonalrészen kicseréltük a talpfákat, és egyes helyeken a sínszálakat is. Kisirtáspusztán két új hidat építettünk, kijavítottuk a váltókat. Egyelőre 15 km/óra sebességgel közlekedik majd a vasút. Minden remény megvan arra, hogy a szakhatóságok a bejárást követően engedélyezik a vonatközlekedést, és Szent István napján újból végiggördülhet a kisvonat a több éve üzemen kívül helyezett pályán. Ezzel azonban nem ér véget a munka, mert már a nyár folyamán szeretnénk elkezdeni a Nagyirtáspuszta és Márianosztra, Kőbánya közötti vonalrész újjáépítését. Körülbelül egy évet szánnánk rá, de a szinte teljesen amortizálódott és sok helyen felszedett pálya nyomvonalára már új, a korábbiaknál nehezebb, nagyobb sebességre is alkalmas síneket fektetnénk le. A körülbelül 6-7 kilométeres vonalrész közvetlenül kapcsolódik a MÁV Rt. Kőbánya és Szob közötti, szintén keskeny nyomközű – jelenleg üzemen kívüli – vonalához. Ha ez is bekapcsolható lenne a hálózatba, létrejöhetne a Börzsönyt átszelő, meglehetősen kanyargós és nagyon szép tájakon átívelő, összesen több mint húsz kilométeres erdeikisvasút-hálózat, amelyre a nagy vonatokról közvetlenül át lehetne szállni Szobon – mondta Vadnai Attila.
2002. július 19.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás