Hirdetés

Az emisszió-kereskedelem végleges kiosztási terve csak tavasszal lesz meg

Az európai uniós emisszió-kereskedelemi rendszer (ETS) 2008-tól kezdődő következő fázisára a jövő év tavasza előtt a kormány nem hirdeti ki rendeletben az érintett cégeknek jutó pontos szén-dioxid kvótamennyiségeket – tájékoztatott Kelemen Ágnes, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KVM) tanácsosa.

A Petrotec négy bio-üzemanyag üzemet épít

A Petrotec német bio-üzemanyag gyártó 60 millió eurós befektetéssel négy üzemet akar építeni a következő években Németországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban.

Az EU-nak nem tetszik az új gyárakat érintő német CO2-terv

Ellentmond az EU kibocsátás kereskedelmi rendszerének Németország azon terve, hogy korlátlan jogokat kapjanak a szén-dioxid kibocsátására a 2008 és 2012 között újonnan épülő ipari üzemek – mondta Barbara Helfferich, az Európai Bizottság szóvivője.

Tiltsuk be a rákkeltő anyagokat

Brüsszelben megtartották az utolsó háromoldalú szakmai egyeztetést az Európai Parlament, a Tanács, azaz a tagállamok és a Bizottság képviselői a REACH-ről, az unió új vegyi anyag szabályozásáról.

Mosolygó tehénnel a holland parlamentbe

Bejutott az Állatbarátok pártja nevű holland állatvédő szervezet a törvényhozásba, és ezzel a maga nemében az első, amely mandátumra tett szert egy európai parlamentben – sőt mindjárt kettőre. A jó hírt maga a párt közölte honlapján.

Aláírták a fúziós reaktor megépítéséről szóló megállapodást

Hat európai ország és az Európai Unió illetékesei kedden Párizsban aláírták a kísérleti termonukleáris fúziós reaktor létrehozásáról szóló, régóta várt, mintegy 10 milliárd euró értékű megállapodást. A remények szerint a fúziós reaktor révén olcsóbb, tisztább és biztonságosabb energiaforráshoz lehet jutni. Jose Manuel Barroso, az EU bizottságának elnöke ” történelminek” nevezte az eseményt.

A légiközlekedés elutasítja Brüsszel emissziós terveit

Egyoldalú fellépéssel vádolja Brüsszelt a légiközlekedési ágazat, amiért az EU azt szorgalmazza, hogy 2011-ig a szektort is vonják be az európai emissziókereskedelmi rendszerbe. Ez a politikáról, nem pedig a környezetvédelemrõl szól – fakadt ki Anthony Concil, a világ legnagyobb légiszállítóit tömörítõ IATA kommunikációs igazgatója.