A rovat kizárólagos támogatója

Zsámbék szemét ügye

Kommunális szemét, veszélyes hulladék, de még műszőrme is került a zsámbéki hulladéklerakóba, egy természetvédelmi terület mellé. A HVG videója.

Itt vizsgálják, hogy hogyan változik Magyarország növényzete a klímaváltozás miatt

Miért baj, ha a klímaváltozás hatására csenkesz és árvalányhaj helyett döntően selyemkóró, bükkös helyett meg akác lesz Magyarországon? Miért kell, hogy minél pontosabban tudjuk, hogyan változik a növények szén-dioxid-megkötő képessége a változó időjárás hatására? Fülöpházán, az Ökológiai Kutatóközpont kísérleti terepén járt a HVG, ahol a klímaváltozás lehetséges hatásait modellezik az itt őshonos növényeken.

Még idén kitűzik a céldátumot a dízelautók budapesti kitiltására

A Greenpeace Magyarország a átadta Karácsony Gergely főpolgármesternek Tiszta levegőt! petícióját, amelyben közel 45 000 ember követeli, hogy a városvezetés kezdje el fokozatosan kitiltani a szennyező járműveket Budapestről, és segítse a fenntartható közlekedés terjedését, fejlesztését a fővárosban.

36 milliárd forinttal támogatja a kormány a zöld buszokat

A következő tíz évre 36 milliárd forintot különített el a kormány zöld buszok vásárlásának és üzemeltetésének támogatására – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára Sopronban, a Zöld busz demonstrációs mintaprojekt soproni állomásának sajtótájékoztatóján.

A környezeti szennyezők örök életű krónikása – a méz

A mindenki által ismert méz új oldalát mutatta be Baranyai Edina a Magyar Tudományos Akadémia által meghirdetett Környezetvédelmi Tudományos Ifjúsági Pályadíj egyik idei nyertes pályamunkájában. Az ólmozott benzin és a horgany cinktartalma is kimutatható az öreg mézekben.

Földrengésveszélyre figyelmeztetnek osztrák geológusok Paksnál

Nem vizsgálták megfelelően, hogy aktív és kapabilis törésvonal felett helyezkedik-e el a paksi atomerőmű. Az eddigi dokumentumok csökkentették a földtani kockázatot, a legújabb kutatások azonban arra mutatnak rá, hogy Paks igenis nagy földrengéssűrűségű terület.

A járvány és a fővárosi közlekedési szokások

Többen autóznak és bicikliznek, kevesebben használják a tömegközlekedést Budapesten a járvány előtti időkhöz képest. Balogh Samu szerint a fővárosnak nincs terve dugódíj bevezetésére.