A rovat kizárólagos támogatója

Egy ifjú klímakutató szakmai dilemmái

A tudás megszerzésének folyamata a tanulás. De mit tegyen a diák, ha a tanárai sem értenek egyet a témát illetően? Mit tegyen az az egyetemi hallgató, aki éghajlatkutatónak készül, de közben professzorai még parázs vitákat folytatnak a klímaváltozás létéről? Esetleg tudathasadást kellene szenvednie?

A teherfuvarozás valós költségeivel kevésbé számolunk

A közlekedés keltette zaj, légszennyezés, az utakban keletkezett és a baleseti károk nem elhanyagolható költségek. Egyes becslések szerint a közúti teherszállításból származó állami bevételek és az erre fordított állami kiadások negatív mérleget mutatnak: az adófizetők árutonna-kilométerenként 20 forinttal támogatják a fuvarozókat – ennek részbeni kompenzálására alkalmas a behajtási hozzájárulás.

Elmarad az őszi Critical Mass Debrecenben

A 2-es villamos pályaépítési munkálatai miatt így is alig lehet közlekedni a városban, a Kerékpárosklub nem akarta tovább nehezíteni az autósok helyzetét, ezért nem lesz biciklis felvonulás az Autómentes Napon Debrecen.

Elvonási tünetek a nemzeti parkoknál

Most van olyan nemzeti park, amelynek költségvetési támogatása 70 százalékát zárolták – ilyen feltételek között nem lehet működőképes állami természetvédelemről beszélni. Jávor Benedek és Illés Zoltán számháborúja.

Józanodj magyar!

Miért és meddig figyelünk oda a magyar érdekkel szemben állók véleményére? Ezúttal a budapesti amerikai nagykövetség vélemény formálására. A Reális Zöldek Klub közleménye.

Velence – sorra beigazolódnak a tóvédő civil mozgalom aggodalmai

Figyelmükbe ajánljuk a Heti Válasz Balatonnal, a Velencei- és a Tisza-tóval foglalkozó összeállítását. A Velencei-tó jövője szempontjából az írást mérföldkőnek tartjuk. A Sukoró-ügy lehetséges következményei mellett a botrányos “Velencei-tó kapuja” beruházás visszásságai is sorra ismertté válnak a közvélemény számára.

Hová lett a kiránduló-kultúra Budáról? – avagy: miért haldoklik a régió?

Elmondhatjuk, hogy a hajdan virágzó budai turizmus, vendéglőivel, borászatával, turista házaival, túraösvényeivel mára megszűnt létezni. Ennek leginkább az az oka, hogy a területek kezelője, a Pilis Állami Parkerdőgazdaság nevével ellentétben, nem látja el azt a feladatot, amit a turizmus kiszolgálása jelent.

Fehérjékről, kórokozókról és az emberi hülyeségről

Jó tíz éve sokkoló képek rázták meg a magyar tévénézőket. Angliai marhákat öltek meg és égettek el ezres nagyságrendben. Ha röviden akarnánk a helyzetet jellemezni, azt kell mondjuk, hogy újfent az emberi hülyeség és kapzsiság ütött vissza, ezúttal sokkal fájdalmasabban, mint bárki azt képzelte volna egy rejtélyes kórokozó, a prion formájában. A pánik aztán Európa… Tovább »

Kié legyen a föld?

Talán kevesen tudják, hogy 6 évvel a gazdatüntetés után ismét történelmi napokat élünk… Az elkövetkező napokban dönt a Kormány azoknak az állami tulajdonú földeknek az ügyében, ahol a lejárt bérleti szerződések miatt pályázatot írnak ki a bérleti jogra. A pályázati kiírás, az abban diktált feltételek, és a bírálatnál alkalmazott pontozási rendszer dönti el, hogy kié… Tovább »

Újabb hungaricum: jön a seregély, és a daru?

Tavasszal nyilvánosságra került dr. Semjén Zsoltnak az Országos Magyar Vadászati Védegylet elnökének még januárban datált levele, amelyben azt indítványozta az agrárminiszternek, hogy több madár- és emlősfajjal “egészítsék ki” a vadászható fajok listáját hazánkban. Nos, azóta sok-sok minden történt, de érdembeli változás nemigen. Sőt!