A rovat kizárólagos támogatója

Az Orbán-kormány hazaárulása

Ma a parlament fideszes többsége elfogadta a Nemzeti Földalapról szóló törvény módosítását. Így hazánk természeti erőforrásainak kiárusításából származó, több mint 270 milliárd forintos bevételt az Orbán-kormány az államadósság csökkentésére fordíthatja. S hogy mi fér bele az államadósság elleni harcba? Nos, ennek csak a fantázia szabhat határt.

Villanyautó karácsonyra?

Mire költhetnénk inkább az e-autóknak szánt 2 milliárdos támogatást? Pl. a szennyezésarányos útdíj bevezetésére, vagy lézeres kipufogógáz-elemző készülékekre, esetleg az alacsony kibocsátású övezetek létrehozására, vagy talán a robbanómotoros robogók villanyrobogóra cserélésére.

Ésszerűen támogassa a kormány a villanyautózást!

Közösségi célokhoz nyújtson a kormány támogatást villanyautók vásárlásához, ne pedig magánszemélyeknek. Ezt kérte Varga Mihály nemzetgazdasági minisztertől a Levegő Munkacsoport.

Kell-e környezeti hatástanulmány, ha az ember 25 ezer négyzetméteren akar építkezni?

Nem vették figyelembe a véleményünket a Hermina Garázs építésének előzetes vizsgálati dokumentációjához. A “Környezetvédelmi hivatal” szerint nincs jelentős környezetei hatása. Egyenként ( talán) valóban nem lenne elfogadhatatlan egy-egy új épület a Városligetben!? DE 8-10 betonkolosszus? Próbálkozzunk most a Közlekedési múzeum elhelyezésének vizsgálatával. 1. jelentős környezeti hatása van. 2. Semmi keresnivalója nincs ezeknek a funkcióknak a… Tovább »

A multik már a spájzban vannak

A CETA éppúgy a globális nagyvállalatok érdekeit szolgálja: szabad utat enged a génmódosított növényeknek, illetve az óriáscégek a normál bírósági rendszeren kívül eső eljárásokban perelhetik az egészséges környezetet és az állampolgárok jogait védő kormányokat.” Farkas István Tamás a Magyar Természetvédők Szövetségének ügyvezető elnöke; dr. Kelemen András a Magyarországért Egyesület elnöke és Roszík Péter a Biokultúra… Tovább »

Boldog születésnapot Greenpeace!

„Egy jobb világ nemcsak lehetséges, de már úton is van felénk” – Így született a Greenpeace legendája. A zöld szervezet története egy maroknyi megszállott ember összefogásával kezdődött a kanadai Vancouver kikötővárosában, épp 45 évvel ezelőtt.

Római-part: ingatlanmutyi a mobilgát mögött

A magyarországi és a brüsszeli hivatalokkal folytatott nyári levelezésem nyomán az árvízvédelmi célzatúnak mondott római-parti mobilgát-építési tervek egyre inkább egy gigantikus ingatlanpanama formáját öltik. Megint a szokásos NER-modell: egy jól hangzó, messziről közhasznúnak tűnő érv (esetünkben az árvízvédelem), megállíthatatlanul burjánzó közpénzköltés, magánzsebekbe csordogáló profit.