A rovat kizárólagos támogatója

Az atomüzlet ára

Egyetlen számra várunk, amely elárulná, hogy a kormány szerint kilowattóránként mennyibe kell kerülnie az új paksi blokkokban termelt áramnak ahhoz, hogy a beruházás az Orbán–Putyin-alkuban rögzített feltételek mellett a reaktorok élettartamának végére legalább nullszaldós legyen.

Hulladékforradalom van a mi utcánkban

Lakóhelyemen változott a hulladékszállítás. Egy új cég kezdte el a szolgáltatást január 1-től. Eddig 17 km-re vitték a szemetünket, ezután minimum 56 km-re viszik majd. A szelektív gyűjtésben is komoly visszalépés történt. Nesze neked, környezetvédelem!

Tolnainé tündöklése

Haszontalan, illetve el nem készült, de a „köznek” jókora összegekért eladott tanulmányokkal tett szert jókora jövedelemre, megfelelő végzettség és szakértelem nélkül kapott magas állami hivatalt, ott jogra és a tisztességre fittyet hányó kiszolgálója lett a hatalomnak.

Ángyán, a tüske

Kezünkben van megint egy újabb Ángyán-jelentés, vaskosabb minden eddiginél, és nem csak terjedelmében. Ha eddig bárki azt gondolta volna, hogy csak néhány megyére, Borsodra, Fejérre, Csongrádra vonatkozik a kormányzati földmutyi, mert itt voltak a leghangosabb botrányok, az alaposan téved.

Greenfo retro

Egy kis szilveszteri nosztalgiázás a lassan gimnáziumi korba lépő zöld iránytűnkről.

A kitáncolás ára – avagy mit tanulhatna Orbán a bolgároktól

A neoszovjet birodalmi törekvések és a magyar energiapolitika történelmi keresztmetszetében az orosz atomipar tulajdonságait elemezve a “mi van ha mégsem kell?” kérdéshez jutottam. Lázár János tendereztetés és verseny nélküli orosz-magyar államközi megállapodást emleget. A Belene melletti félbehagyott atomerőmű “egyre többe fáj” a bolgároknak.

ÁFA-mentes tetőnapelem rendszer?

Magyarországon e felhívás írójával egyetemben egyre többen gondolkodnak tetőnapelemes rendszerbe történő beruházáson. A 27 %-os ÁFA kulcs miatt azonban egy ilyen átlagos beruházás esetén a nettónál 400-500 ezer forinttal is magasabb bruttó ár szerepel a számlán. Ez a tétel már nagyon komoly mértékben rontja a megtérülést, és így sokakat elriaszt egy környezettudatos és nemzetgazdaságilag is… Tovább »

Az Orbán-kormány vasutat épít: lassabban, korruptabban, drágábban

A napokban sor került egy jellegzetesen kelet-európai beruházás átadásra: Völner Pál államtitkár suttyomban felavatta a frissen felújított Esztergom-Piliscsaba vasútvonalat. A dolognak van azonban két apró szépséghibája: Esztergom-Piliscsaba vasútvonal nincs, ellenben van (illetve kellene, hogy legyen) Esztergom-Budapest vasútvonal, és mostanra az eredeti tervek szerint már majdhogynem annak a felújításával is végezni kellett volna.

Hidrológia a tudomány Krahácsa

Először csak a zöldportálok küldtek vészjelzéseket, majd a hivatalos bejelentés is megszületett: a vízügyi ágazat a környezeti ügyekért is felelős vidékfejlesztési tárcától a belügyhöz kerül, és helyettes államtitkár helyett főosztályvezető felügyeli majd.

Mese a hiszékeny városlakóról

Miért lesz iszonyú veszteség a Városligeti építkezés, akkor is, ha a látványterveken minden zöld? Mert a jövő zöldje, nem azonos a mai hatalmas fák, cserjések megmaradásával. És mivel a fa nem utcabútor, hogy kicserélhessük, egy mai hatalmas lombkoronájú fa helyét hiába adjuk át egy néhány éves facsemetének! Az majd 50 év múlva lesz fa méretű… Tovább »