A rovat kizárólagos támogatója

Miért szeretjük a természetet?

Hol vannak Petőfi szép tájai? A visító vércsék, a kék szamárkenyerek, a tarka gyíkok, a gólyák és az árvalányhajak tengere. Megvannak még egy kicsit. Néhány tő, néhány száz pár, néhány kis terület. Virágok és költők. Szépek, törékenyek, mégis túlélnek mindent a forró homokon vagy szétfeszítve a sziklákat egy kiskanálnyi termőtalajért.

Zöldek a természet ellen Dunakeszin?

Báránybőrbe bújt farkas, avagy a természetkárosító lobbi határtalan becstelenségének egy újabb megnyilvánulása lápügyben. A dunakeszi láp megsemmisítésére irányuló fondorlatok tárháza egy újabb, ördögien cinikus trükkel bővült 2011 őszén.

Keveset fűtünk megújuló energiával

A napsütéstől a geotermikus energián át a biomasszáig sok mindennel lehetne fűteni épületeinket, hiszen a megújuló energiaforrásokkal viszonylag jól ellátott Magyarország, de egyelőre kevesen élnek a lehetőséggel. A politikai akarat és az átgondolt fejlesztéspolitika hiánya okolható ezért.

A természet amit körülveszünk

Eljött az az idő, hogy ha a természet eredeti állapotát akarjuk látni, akkor több száz kilométert kell utaznunk. Aztán megilletődötten állunk egy zsebkendőnyi sziklagyep, egy nagyobb pocsolyányi lápfolt, vagy egy focipályányi homoki gyep előtt. A folyamat neve, ahová sikerült megérkeznünk,- az eljellegtelenedés.

Környezettudatosságban lemaradva

A „Fontos, hogy mindenki éljen az újrahasznosítással” attitűdállítással Magyarországon a lakosság alig több, mint 50%-a ért egyet, míg Szlovéniában ez az arány közel 90%-os.

Egy ifjú klímakutató szakmai dilemmái

A tudás megszerzésének folyamata a tanulás. De mit tegyen a diák, ha a tanárai sem értenek egyet a témát illetően? Mit tegyen az az egyetemi hallgató, aki éghajlatkutatónak készül, de közben professzorai még parázs vitákat folytatnak a klímaváltozás létéről? Esetleg tudathasadást kellene szenvednie?

A teherfuvarozás valós költségeivel kevésbé számolunk

A közlekedés keltette zaj, légszennyezés, az utakban keletkezett és a baleseti károk nem elhanyagolható költségek. Egyes becslések szerint a közúti teherszállításból származó állami bevételek és az erre fordított állami kiadások negatív mérleget mutatnak: az adófizetők árutonna-kilométerenként 20 forinttal támogatják a fuvarozókat – ennek részbeni kompenzálására alkalmas a behajtási hozzájárulás.

Elmarad az őszi Critical Mass Debrecenben

A 2-es villamos pályaépítési munkálatai miatt így is alig lehet közlekedni a városban, a Kerékpárosklub nem akarta tovább nehezíteni az autósok helyzetét, ezért nem lesz biciklis felvonulás az Autómentes Napon Debrecen.

Elvonási tünetek a nemzeti parkoknál

Most van olyan nemzeti park, amelynek költségvetési támogatása 70 százalékát zárolták – ilyen feltételek között nem lehet működőképes állami természetvédelemről beszélni. Jávor Benedek és Illés Zoltán számháborúja.

Józanodj magyar!

Miért és meddig figyelünk oda a magyar érdekkel szemben állók véleményére? Ezúttal a budapesti amerikai nagykövetség vélemény formálására. A Reális Zöldek Klub közleménye.