A rovat kizárólagos támogatója

Bioüzemanyagok 2020 és 2030 között Konferencia a pálmaolajról és a bioüzemanyagokról

Dátum: 2017. október 25.

Helyszín: Budapest, 1062, Andrássy út 98.

Környezetünk kímélése, a meglevő gépjárművek üzemeltetése, a hozzáadott érték növelése a mezőgazdaságban, mind olyan szükségletek, amelyeket igyekeznünk kell fenntarthatóbb módon kielégíteni. Konferenciánk a bioüzemanyagokkal kapcsolatos közös álláspont kialakítását kívánja előmozdítani.

2017. október 25. szerda, 10:00-14:00
MagnetHáz (Budapest, 1062, Andrássy út 98.), Bojtorján terem

10:00 Megnyitó: Lukács András, Levegő Munkacsoport
10:10 Interaktív előadások
– Stanlislav Lhota, International Palm Oil Watch: Impacts of palm oil use (angolul)
– Telekesi Tibor, Közlekedéstudományi Intézet (KTI): A közlekedés dekarbonizációja
– Juhász Anikó, főigazgató, Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI): Bioüzemanyagok földhasználati vonatkozásai
– Vargha Márton, LMCS: A bioetanol hazai környezeti és gazdasági mérlege
– Szabó Zoltán, Magyar Bioetanol Szövetség: Az EU formálódó szakpolitikája

Kérdések, hozzászólások az előadásokhoz folyamatosan (magyarul, fordítással, ha szükséges)

12:30-13:30 Büféebéd Vita a 2020 és 2030 közötti EU-s szakpolitikai irányokról

Jó és rossz bioüzemanyag. Mit kockáztatunk a bioüzemanyagok kivezetésével?

Jó és rossz bioüzemanyag. Mit kockáztatunk a bioüzemanyagok kivezetésével?

Ez az összeállítás a vidékfejlesztésre, takarmányozásra, a befektetői bizalomra valamint a kereskedelemre és a befektetésekre gyakorolt hatásokkal kapcsolatos hozzászólásokból szemezget.

A tervezett megújuló energia irányelv (REDII) felülvizsgálat részeként, az EU bizottsága bevezetett egy új felső korlátot a hagyományos (első generációs) közlekedési célú bioüzemanyagokra, 2021-ben maximum 7%, 2030-ban 3,8% aránnyal. A bizottság egyúttal kötelezővé tette a másfajta „alacsony kibocsátású üzemanyagok” (pl. megújulóból előállított áram és a második generációs bioüzemanyagok) 6,8 százalékos arányát a közlekedésben. Az Európai Bizottság javaslata, miszerint korlátozni kell a bioüzemanyagok használatát a közlekedésben, heves reakciókat váltott ki a mezőgazdasági termelők részéről, akik a gazdaság visszaesésére és munkahelyek megszűnésére figyelmeztettek. Nemcsak a bioüzemanyagot gyártók és a farmerek, de a Bizottság által megrendelt vizsgálat szerint sem megalapozott a tervezet, nincs kellően megindokolva. Most a javaslat az Európai parlament elé került és sok képviselő is bírálni kezdte.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás