A rovat kizárólagos támogatója

Emberkísérlet a Római-parton

Dátum: 2017. augusztus 25.

Helyszín: A38 Hajó Budapest

Emberkísérlet a Római-parton címmel sajtótájékoztatót tartunk 2017. augusztus 25-én (pénteken), délelőtt 10.30-kor az A38 Hajó kiállítótermében, ahol bemutatjuk a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmére és a Római-part rendezésére készült javaslatunkat.

A tanulmány Prof. Dr. Koncsos László vízépítő mérnök árvízvédelmi szakvéleményét, Bardóczi Sándor tájépítész városrendezési javaslatát, valamint Tosics Iván és Csanádi Gábor szociológusok társadalmi háttértanulmányát tartalmazza. Bár a térség jövőjéről a főváros társadalmi egyeztetés nélkül döntött, mi – élve a Tarlós István főpolgármester által felkínált lehetőséggel – szeretnénk nyilvánosságra hozni a parti mobilgát ellen szóló súlyos érveket, egyben felhívni a döntéshozók figyelmét arra, hogy a Római-part rendezése nem csupán mérnöki probléma: a társadalom- és természettudományok szempontjainak figyelembevételét követeli.

A sajtótájékoztatón szerzőink érvekkel bizonyítják:
– hogy a partélre tervezett mobilgát veszélyes és elháríthatatlan biztonsági kockázatot jelent az ott lakó 55 ezer ember számára;
– hogy az árvízvédelmi fővonalnak ismét a Nánási út–Királyok útja vonalára kell kerülnie;
– hogy a döntéshozók nem rendelkeztek és továbbra sem rendelkeznek kellőképpen megalapozott információkkal ahhoz, hogy a Római-part sorsáról felelős döntést hozzanak;
– hogy a Római-part természeti értékeit, hangulatát, hagyományos arculatát elpusztító beavatkozás következménye a terület sűrűbb beépítése lesz, ami az ingatlanpiaci szereplőknek hoz hasznot, a közérdek rovására.

Az utolsó pillanatban vagyunk, de még nem késő változtatni. Ehhez kérjük a sajtó segítségét!
További információ: Lányi András: land@tatk.elte.hu, 06 30 5979-123
Gépkocsival parkolni a Pázmány Péter sétányon, az ELTE épülete előtt lehet a nagy parkolóban, illetve korlátozott számban közvetlenül a hajó előtt a budai alsó rakparton.

Vajon mit kezd Tarlós a civilek római-parti tervével?

Vajon mit kezd Tarlós a civilek római-parti tervével?

A civilek letették az asztalra az általuk készített tanulmányt, amely szerint a Római-parttól távolabb, a Nánási–Királyok útja mentén kellene a gátat megépíteni. Tarlós István azt ígérte, ha kap egy ilyen eredményre jutó elemzést, hajlandó a gát ügyét ismét a közgyűlés elé terjeszteni. A civilek tanulmányának vízügyi részét a BME Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszékének vezetője jegyzi.

Aug. 18-án adták le a városházán a civilek Lányi András filozófus vezetésével azt a részletes tanulmányt, amely szerintük azt támasztja alá, hogy a Csillaghegyi-öblözetet védeni hivatott gátat nem közvetlenül a Római-partra lenne célszerű építeni, hanem beljebb, a Nánási–Királyok útja nyomvonalon, ahol most is áll valamilyen védmű.

Az előzmény az volt, hogy Tarlósék a Műszaki Egyetemmel készíttettek egy tanulmányt, amely történetesen arra a következtetésre jutott, hogy az árvízi védvonalat közvetlenül a parton a legcélszerűbb meghúzni. Ez volt a terv, amelyet a főváros eleve támogatni akart. Ez alapján a közgyűlés áprilisban el is fogadta a part menti gátas verziót. Tarlós István főpolgármester július végén azonban azt mondta Lányi András filozófusnak, ha augusztus 20-a előtt leadnak egy másik, kimerítően részletes tanulmányt, amelyet legalább egy vízügyi szakember is jegyez, akkor a kérdést hajlandó újra megfontolni, és ismét a közgyűlés elé terjeszteni.

 

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás