Hirdetés

A turisztikai célú kerékpárutak 2002 évi megépítésének támogatására 386,7 millió Ft., az önkormányzati törzsvagyonba tartozó kerékpárút-építések támogatására 289 mFt. támogatást kaptak az önkormányzatok és a vízügyi igazgatóságok. Ezek felhasználásával, a bringások örömére összesen 30,3 + 22,6 km út épülhet még az idén szerte az országban.
A turisztikai célú pályázatnál, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (KÖVIM) pénzügyi keretéhez 150 millió Forinttal járult hozzá a Gazdasági
Minisztérium. Ennek elbírálásánál a döntéshozók előnyben részesítették a főbb kerékpár-turisztikai útvonalak közül különösen a Balaton körüli, a Duna- és a Tisza-menti ill. az ezekhez nyomvonalakhoz csatlakozó pályázatokat (Balatonakali, B.berény, B.boglár, B.szentgyörgy, B.szepezd, a Duna mentén: Nagymaros, Sükösd, Dunaföldvár, Mohács, Kölked, a Tisza
mentén: Cigánd, Nagyhalász, Tiszakécske, Kisar, és Abádszalók/Tisza-tó).
Nagyobb támogatást kapott még a Békés-megyei Sarkad (a Körös-hídig vezető
út, 4,6 km), Felsőtárkány (az Egerig vezető út, 3,3 km), továbbá Dunapataj (a Szelidi tóhoz, 3,6 km), Szarvas (a 44-es főút mentén, 2,7km),
Hajdúböszörmény (2 km), Zalakaros (1,2, km), továbbá Aba, Encs, Mélykút, Rozsály, Dabas, Jászárokszállás.
A 2001 második felében kiírt pályázatokat a szokásos szigorúsággal és alapossággal, a szakmai ill. a kerékpáros társadalmi szervezetek
bevonásával bírálták el, decemberben. Az állami hozzájárulás mértéke most is átlagosan 60%-os lett, ami közel 13 millió Forint hozzájárulást jelent egy kilométer kerékpárút megépítéséhez.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás