Hirdetés
MTI

Megállíthatatlannak tűnik a dízelautók előretörése Belgiumban: az idei év első hét hónapjában eladott új autók 69 százalékát ilyen erőforrás hajtja.

A La Derniere Heure című belga napilap keddi számában nyilvánosságra hozott statisztika szerint 2004 januárja és augusztusa között összesen 324354 új autót adtak el az országban, s közülük 224718 dízelkocsi volt. A benzinnel működő autók aránya 30 százalékra esett vissza, a maradék egy százalékot pedig a gáz-, vagy elektromos üzemű autók tették ki.

A belgáknál – mint ahogy a legtöbb nyugat-európai országban is – már évek óta tapasztalható ez a tendencia, azaz a dízel előretörése. Tíz évvel ezelőtt az összes belgiumi autó 30 százaléka működött gázolajjal, 2003-ban már 45,4 százalék, s az előrejelzések szerint 2005-ban ez az arány eléri az 50 százalékot. A dízelkocsik legnagyobb vonzereje az alacsony fogyasztás, s az, hogy a gázolaj litere 0,2-0,25 euróval olcsóbb, mint a benziné. (Bár ez a különbség a következő években a jóslatok szerint szűkülni fog.) Kétségtelen, hogy a dízelautók ára magasabb, mint a benzines változatoké, de az előbbi két tényező miatt a belgáknak már átlagos menetteljesítmény (azaz évi 15 ezer kilométer) mellett is megéri ilyen kocsit vásárolni, mert az az üzemeltetés közben “ledolgozza” majd a kezdeti nagyobb beruházást. S a lap szerint már régóta nem igaz, hogy a dízel kisebb teljesítményt jelentene, vagy éppen környezetszennyezőbb lenne, mint a benzinmotor.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás