Hirdetés
Reuters/MTI - Milánó

Az olasz kormány adót tervez kivetni a városi terepjárókra (SUV). Az intézkedés kedvezhet a Fiat eladásainak, de egészen biztosan magára vonja a többi európai autógyártó haragját.

Altero Matteoli olasz környezetvédelmi miniszter a benzinfaló szörnyetegekre kivetett adóból befolyt összeget a koros autók forgalomból történő kivonásának és környezetbarát új autókra való lecserélésének támogatására kívánja fordítani. Ugyanakkor elmondta, hogy a tervezett adó nem csak a környezetszennyezésre, de a városi dugók megelőzésére is megoldást kíván nyújtani.

A hatalmas városi terepjárók az utcakép szerves részét alkotják az Egyesült Államokban. Európában azonban magukra vonták a környezetvédők és a polgármesterek haragját. A környezetvédők a túlzott környezetszennyezést, a városi vezetők pedig a kisebb autókra, gyalogosokra és kerékpárosokra jelentett veszélyt hozzák fel ellenük. Az olasz utakat hagyományosan kisautók népesítették be, de az elmúlt években óriási népszerűségre tettek szert az olyan hatalmas járművek, mint a Porsche Cayenne vagy a BMW X5 luxus terepjáró.

Matteoli elmondta: a Környezetügyi Minisztérium a gépjármű környezetszennyező anyag kibocsátása, motorjának hengerűrtartalma, üzembe helyezésének dátuma és a felhasznált üzemanyag típusa alapján kalkulált útdíj kivetését is tervezi. Ez a megoldás szintén a Fiatnak kedvezne, amelynek alacsony fogyasztású dízel autói a legnépszerűbbek közé tartoznak Olaszországban.

Matteoli ugyanakkor elmondta: szívesen visszaállítaná azokat az ösztönzőket, amelyekkel az autótulajdonosokat igyekeztek rábírni arra, hogy a környezetet jobban szennyező, régi járműveiket újabbakra cseréljék. A miniszter ugyanis nem tartja “fair”-nek, hogy magasabb útadóval sújtsák az öregebb autókat, amelyekkel gyakran a szegényebb emberek közlekednek. A terepjárókra kivetett magasabb adók, véleménye szerint, fedezetet jelentenének az ilyen ösztönzőkre.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás