Hirdetés
dpa - mti

A Greenpeace környezetvédelmi szervezet messzeható környezetvédelmi következményektől tart ha bontásra kerülnek a dupla hajótestet nélkülöző olajtankerek. A szimpla hajótestű tankereknek az EU felségvizeiről történt kitiltása miatt 2005 végéig 1120 kiöregedett hajót kell kivonni a forgalomból.

A nagy tétel miatt túl nagy a valószínűsége annak, hogy többségük kellőképpen fel nem szerelt bontó üzemekhez kerül valahol a harmadik világban.

A Greenpeace adatai szerint 334 bontásra érett elavult tanker van európai hajózási társaságok tulajdonában, illetve hajóznak egy uniós tag zászlaja alatt. Veszélyes hulladékká nyilvánítva ezek a hajók nem hagyhatnák el az OECD országok területét, valójában azonban pontosan ettől kell tartani.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás