Hirdetés
Greenfo/APA

A Verkehrsclub Österreich (VCÖ) 2010-ig klímavédelmi programjával 7,5 millió tonnával kívánja csökkenteni a közlekedés széndioxid kibocsátását.

A program az adóztatás ökológiai szempontok szerinti módosítását, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csökkentését és a tömegközlekedésben résztvevő utasok számának növelését irányozza elő. Amennyiben azonban minden marad a régiben, a széndioxid kibocsátás megháromszorozódásával kell szembenézni az 1990-es szinthez képest.

“A közlekedés a legnagyobb széndioxid kibocsátó forrás, ennek ellenére mindenki úgy tesz, mintha a klímavédelemhez semmi köze nem lenne” – jelentette ki Wolfgang Rauh a VCÖ kutatóintézetének képviseletében. Ösztönzés nélkül ezen a helyzeten nem lehet változtatni. A gépjármű adóztatás egész rendszerét a fogyasztás figyelembevételével kellene átalakítani. Az alacsonyabb fogyasztás alacsonyabb adót, a magasabb fogyasztás magasabb adót kellene hogy maga után vonjon. A VCÖ javaslata szerint a benzin minden litere után hét cent, a dízel után pedig tíz cent klímavédelmi hozzájárulást kellene fizetni.

Ausztria csak úgy lesz képes teljesíteni klímavédelmi vállalásait, ha ösztönzi a tömegközeledési eszközök használatát, illetve a kerékpáros közlekedést. “A tömegközlekedési eszközöket csak akkor veszik majd igénybe többen, ha gyarapodik a járatok és a csatlakozások száma és javul a szolgáltatás minősége” – jelentette ki Rauh.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás