Hirdetés

Mi a 2005 május 27-29 Dunapatajon megrendezésre kerülő „Hajózás és környezetvédelem” konferencia Duna menti résztvevői a zöld pártok és civil társadalmi szervezetek képviseletében, megvitattuk a dunai hajózás környezetvédelmi és gazdasági vonatkozásait.

Megállapítottuk, hogy dunai hajózás jelen módja: Veszélyezteti a folyó még meglevő még érintetlen szakaszait, nemzeti parkokat, ramsári területeket, a világörökség részeit és Natura 2000-es területeket. Azon a régi módi sratégián alapul, amely a folyókat igazítja a hajókhoz a flották helyett..
A dunai belvízi hajózást, mint a közúti szállítás alternatíváját, a következő feltételek mellett támogatjuk:
1. A infrastukturális beruházások előtt, olyan az egész Dunára kiterjedő tervezést kell elvégezni, mely felméri a hajózási igényeket, a szociális, közgazdasági és ökológiai folyamatokat, legyenek azok helyi vagy nemzeti szintűek. Olyan nemzetközi stratégiai környezetvédelmi hatástanulmányt kell készíteni, mely beépül az Európai Területfejlesztési Egyezménybe.
2. Minden hajózási beruházásnak be kell épülnie az Európai Vízügyi Keretirányelv szempontrendszerébe. A hajózási beruházásoknak együtt kell járniuk a folyó környezetvédelmi állapotjavulásával, (u.m. a szigetek és mellékágak rehabilitációjával, a folyóval való kapcsolatuk visszaállításával, és a töltések ésszerű megnyitásával.)
3. A flották modernizálását egy olyan bevezető programnak kell megelőznie, melyben a folyóhoz igazodó méretű hajókat terveznek, hogy ez által megakadályozzunk értelmetlen és nagy infrastrukturális beruházásokat.
4. Új mélységre vonatkozó igények helyett, a jelenlegi, a Duna Bizottság által a szélességre és mélységre vonatkozó ajánlásokat környezetvédelmi és gazdasági szempontból felül kell vizsgálni.

Zöld Demokraták Szövetsége
Központi iroda: 1054 Bp., Vadász u. 29.
E-mail: erdei@zd.hu
 Tel/Fax: 354-1902 Mobil: 20 444-5400

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás