Hirdetés
greenfo

Megérti az osztrák közlekedési miniszter azokat a tiltakozókat, akik a megnövekedett tehergépjármű-forgalom miatt több helyen is fő közlekedési utakat zártak le Ausztriában.

Hubert Gorbach a tiroli Innsbruckban tartott sajtóértekezletén emlékeztetett arra, hogy a tranzitforgalom miatti tiltakozó akciókban korábban személyesen is részt vett, kétszer is csatlakozott az utakat elzáró osztrák tüntetőkhöz. A miniszter korábban sikertelen tárgyalásokat folytatott az Európai Unióval annak érdekében, hogy Bécs meghosszabíthassa az úgynevezett öko-pontrendszer érvényét, amelynek alapján környezetvédelmi besorolás szerint korlátozhatta a külföldi teherautók Ausztrián keresztüli áthaladását.
Az Ö3 osztrák kereskedelmi rádió az útblokádokkal foglalkozó műsorában emlékeztetett arra, hogy Ausztria EU-csatlakozása előtt is már mintegy 1 millió külföldi közúti teherszállító jármű haladt át az ország területén. Az 1995-ös osztrák EU-csatlakozás évében már 1,2 millióra nőtt a tranzitforgalomban részt vevő teherjárművek száma, és az megállíthatatlanul növekedett, tavaly már mintegy 2 millió külföldi kamion haladt át Ausztrián, ahol évek óta rendszeresek a tiltakozó akciók az átmenő forgalom levegőszennyezése és zajártalmai miatt.
A miniszter leszögezte, hogy a kormány lépéseket tesz az átmenő forgalom problémájának a megoldása érdekében, s hivatkozott annak az alagútnak az építési tervére, amelyet a Brenner-hágónál létesítenének. A politikus Herwig van Staa-val, Tirol tartomány elöljárójával (miniszterelnök) együtt tartott sajtóértekezletén azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a politikának nincs helye az utcákon, az útblokádok önmagukban nem oldják meg a helyzetet. A miniszter elmondta, hogy az EU is részt vállalna a Brenner-hágó környéki közlekedési helyzet javításában, amelyhez 450 millió euró induló összeget kellene biztosítani, s ennek felét az unió fizetné. Döntés azonban csak ez év őszén várható.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás