Hirdetés
MTI

Guido Sacconi, az Európai Parlament Környezetvédelmi, Közegészségügyi és Élelmiszerbiztonsági Bizottságának tagja azt indítványozza, hogy 2020-ra kilométerenként 95 gramm legyen az új autók esetében a megengedett átlagos széndioxid-kibocsátás szintje.

Az unió jelenleg a kilométerenként 120 gramm előírását fontolgatja az autógyártók számára, és egyes gyártók szerint már ez is nagy kihívás elő állítaná az ágazatot.

Sacconi szerint az autóipar csaknem két termelési ciklusban (becslések szerint 5-7 év alatt) képes lenne olyan gépkocsikat kifejleszteni, amelyekkel teljesíthető lenne az általa javasolt előirányzat. Javaslatát Sacconi az EU vonatkozó jogszabály-tervezetéhez kapcsolódó módosító indítványban fejtette ki, amelyet közölt a Financial Times Deutschland című lap.

Nem várható, hogy Sacconi javaslata támogatást kap majd a döntéshozók körében, mivel már a magasabb kibocsátási szintet engedélyező, aktuális uniós tervezetet is ellenzi Németország és néhány német autógyártó. A gyártók úgy vélik, hogy fejlesztéseiket, amelyeket a nagy teljesítményű autók gyártásában érnek el, tisztességtelen módon fékeznék az uniós javaslatok, amelyek megítélésük szerint az olasz és a francia vetélytársaknak kedveznek.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás