Hirdetés

A Csalán Környezet- és Természetvédő Egyesület Almakommandót indít útjára Veszprémbe a helyi termékek népszerűsítésére.

Az Almakommandó több veszprémi általános iskolát és Veszprém MJV Önkormányzatát is veszélyezteti, ahol a kommandósok Veszprém megyei almát osztogatnak kiszemelt áldozataiknak. A helyi élelmiszerek fogyasztása ugyanis nem csak környezeti, de gazdasági és társadalmi előnyökkel is szolgál a megyében élőknek. A Helyi Termék Fesztivál során indított kommandót 2009. szeptember 26-án az Ökovásár követi Veszprémben az Óváros téren.

A Helyi TermékFesztiválja keretében induló Almakommandó bárkit megtalálhat a veszprémi iskolák és az önkormányzat környékén 2009. szeptember 21-23 között. A helyi termékek népszerűsítésére indított akció ugyanis 4 veszprémi általános iskolába és az önkormányzathoz is eljut ízletes, helyi almájával. A Csalán Környezet- és Természetvédő Egyesület Helyi Termékek Fesztiválja keretében életre hívott kommandójának célja, hogy felhívja a figyelmet, vásárlásaink során mivel is tudjuk segíteni a Veszprém megyeiek, azaz a mi saját életünket.

Almakommandó

Almakommandó

„Helyi terméknek minősül a termék, ha a hozzáadott értékének nagy része 50 km-en belülről származik, és helyben adják el. A helyi termékek Veszprém környezetében pl. a bakonyi alma, a balaton-felvidéki bor, a tihanyi levendula, de akár a Veszprémben készített ablak is. A globalizált piacon egy gyékényen árul az egész világ, de tudni kell, hogy a közelben előállított termék helyi szinten járul hozzá az egzisztencia fejlődéséhez. Minél kisebb a távolság a termelő és a fogyasztó között, annál nagyobb mértékben pezsdíti fel a köztük lévő kereskedelem lakókörnyezetük életét.” – nyilatkozta Szalay Tímea, a Csalán Környezet- és Természetvédő Egyesület programvezetője.

Nem elengedhetetlen szempont a megbízható áru beszerzésének lehetősége sem. Míg a távolról érkező áru eredetét nem látjuk, gyártója nem ismert, addig a helyi péket, gazdát, szűcsöt és fazekast könnyen számon lehet kérni, ha nem megfelelő a minőség. Így a helyi termékek egyben a minőség garanciái is. – tette hozzá a Csalán Egyesület programvezetője.

Még egy fontos érv a helyi termékek mellett: a kínai fokhagyma kb. 7 000 km-t, a chilei bor pedig több mint 16 000 km-t utazik repülőn, hajón vagy kamionon hazánkig, így célba juttatása akár százszor annyi üvegházhatású gáz kibocsátásával is járhat, mint a helyi termékeké. Minél közelebbről származik az áru, annál kevésbé terheli környezetünket!

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Kossuth Lajos Általános Iskola diákjai is részt vehetnek a helyi termékek népszerűsítésében, és az Almakommandó rájuk is rá talált. Meggyőződésünk, hogy a gyermekek szemléletét ilyen ötletes, de mégis tanulságos akciókkal tudjuk formálni, és talán ők is elkötelezetté válnak így a helyi termékek mellett.” – nyilatkozta Cz. Nagyné Bándi Klára, a Kossuth Lajos Általános Iskola igazgatója.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás