Az idei nyáron is izzadunk a klimatizálatlan 3-as metrón

2024. április 5.

Hírek

Aligha lehet kérdés, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi. A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlnak a kocsikhoz, elvész a garancia.

Már százmillió eurónál tart az orosz bóvli metró kártérítési per

2023. szeptember 20.

Hírek

A metróper négy éve indult el a Fővárosi Törvényszéken, de még mindig csak a perfelvételnél tartanak. Messze még a vége. Százmillió euró a tét, a BKV már az eredeti beszerzési ár csaknem felét követeli a 3-as metró bóvli kocsijait gyártó orosz cégtől.

Zöldítsék az ideiglenes buszsávok helyét!

2023. március 5.

Hírek

Az M3 metróvonal felújításának befejeztével az ideiglenes buszsávok helyét a növényzetnek és a fenntartható városi mobilitásnak kell átadni. Ezt sürgeti Karácsony Gergely főpolgármesternek írt levelében 18 civil szervezet, köztük az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége, a Betegszervezetek Magyarországi Szövetsége, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület és a Levegő Munkacsoport.

Már a Kálvin térig jár az M3-as metró

2022. május 15.

Hírek

Már a Kálvin térig jár az M3-as metró a déli szakaszon, miután átadták felújított Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Kálvin tér állomásokat. A rekonstrukció folytatódik: az állomás átépítése miatt a Nagyvárad téren nem állnak meg a szerelvények, és továbbra is dolgoznak az észak-déli metróvonal középső, Kálvin tér és Göncz Árpád városközpont közötti szakaszán, ezért ott pótlóbusszal… Tovább »

Putyin miatt a 3-as metró felújítása is veszélybe került

2022. április 1.

Hírek

Oroszország ukrajnai inváziója miatt bizonytalanná vált az M3-as vonal rekonstrukciójának befejezése. Az alagútfelújításra – beleértve a biztosítóberendezés és a gyengeáramú rendszer rekonstrukcióját is – 2017-ben 47,8 milliárd forintért vállalkozó Swietelsky Vasúttechnika Kft. már jelezte, hogy a szomszédban dúló háború jelentősen akadályozza a munka folytatását.

Orbánék “felújított” metrókocsi mutyija: orosz rulett

2020. november 26.

Hírek

Nyugtalanító eredményre jutottak az orosz metrókocsi-beszerzését vizsgáló szakértők: alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, visszatérő rozsdásodás, tucatnál is több sorozatos meghibásodás, ügyetlenül megvalósított, ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés – olvasható a Népszava által megszerzett titkolt jelentésben.

Ma kezdődik az M3 metrófelújítás a belvárosi szakaszon

2020. november 7.

Hírek

Az M3 metró 2020. november 7-étől nem jár a Lehel tér és a Nagyvárad tér között, helyette sűrű követésű pótlóbuszokkal vagy a lezárt metrószakaszt elkerülő felszíni járatokkal utazhatnak, a pótlóbuszok előnyben részesítése miatt autóval is nehezebb lesz a belvárosban haladni, ezért minden Budapesten közlekedőnek az eddiginél hosszabb utazási időre kell számítani.

Bedőlhet az M3-as metró felújítása

2020. július 11.

Hírek

Hamarosan lejár a metróalagút felújítására kötött kivitelezői szerződés. A vállalkozó azonban csak több milliárdos felárral vállalná a folytatást.

Lebukott a budapesti orosz metró mutyi

2020. január 21.

Hírek

A BKV menedzsmentje gyakorlatilag beismerte az igazgatótanács rendkívüli ülésén, hogy az oroszoktól vett szerelvények többsége valójában új – értesült a Népszava.

Az Orbán-Putyin “metrómutyi”-ra sokadszor fizetünk rá.

2020. január 3.

Hírek

Kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját. A padlólemezeket ugyanis gyakorlatilag felzabálta a rozsda. A 69 milliárdért beszerzett új szerelvényekkel nagyobb a baj, mint gondolták.