Barion Pixel

Fizessen, aki sokat repül

Újfajta illetékkel korlátoznák a repülés környezeti terheit. Évi két repüléskor még nem kellene fizetni, de például évi 9 vagy több utazás esetén már 400 euro a díj. „A világ felső 1 %-a felelős az éghajlatváltozást okozó kibocsátások feléért.” A repülés a leginkább szennyező közlekedési mód. 2018-as adatok szerint az EU-27-ben a belföldi polgári repülés üvegházhatású…

A budapesti repülőtér sorsa talán rendeződik – csak a lakosság maradt ki

Több mint 900 napja írta elő a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret finanszírozó Európai Beruházási Bank két alapvető dokumentum pótlását a hitelnyújtás szabályosságának utólagos biztosítása érdekében. Ez a követelmény azonban azóta sem teljesült: a társadalmi egyeztetési terv és a környezetvédelmi és társadalmi irányítási terv nem készült el, legalábbis nyilvános információ nincs róluk.

Tavaly 190 milliárd forintos veszteséget ért el az MVM

A cég tavaly a „rezsivédelmi szolgálataiért” cserébe a központi költségvetéstől mintegy ezermilliárd forintnyi támogatást kapott, miközben az állami tulajdonosnak 309 milliárdos osztalékelőleget fizetett. Az tagadják, hogy ez utóbbit a költségvetési pénzből fizették volna.

Elég a korrupció melegágyából, a forgóajtózásból

Az Európai Beruházási Bank alelnökeként Vazil Hudák jóváhagyott egy 200 millió eurós hitelt a Budapest Airport sok problémával terhelt bővítésére. Majd csupán három hónappal azután, hogy távozott a Banktól, csatlakozott a reptér igazgatótanácsához – mutat rá a POLITICO Europe.

Megéri 1536 milliárdért megvenni a Budapest Airportot?

Évek óta húzódik a Budapest Airport eladása, 2020-ban egy magyar befektetőkből álló konzorcium tárgyalt a Budapest Airport megvásárlásáról, aztán a magyar kormány is folytatott tárgyalásokat a reptérvásárlásról, sőt, indikatív ajánlatot is tett a reptérre. A MÁV összeomlik, de az Orbán-kormány repteret akar venni. Kinek éri meg ennyiért?

Tovább titkolózik a budapesti reptér 

A reptérbővítésre 200 millió euró hitelt adó Európai Beruházási Bank Panaszmechanizmusa már tavaly októberben a fejlesztések átfogó hatásainak részletesebb vizsgálatát írta elő a Budapest Airportnak, valamint, hogy az érdekelt, érintett közösségeket alaposan mérje fel, velük megfelelően lépjen kapcsolatba. Ugyanakkor a reptér az érintettekkel való egyeztetés nélkül állt elő egy nem valós adatokat tartalmazó stratégiai zajtérképpel…

Budapest Airport bővítés: tisztázandó a hitelező Európai Beruházási Bank eljárásrendje

A Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) az Európai Beruházási Bank Igazgatótanácsa és a civil szervezetek közötti találkozón is tisztázni kívánta a reptér bővítésére folyósítandó hitel sorsát. A Bank panaszmechanizmusa döntésében egyértelműen a hitel felfüggesztését írta elő a reptérbővítés környezeti hatásainak átfogó értékeléséig, de később a reptér és az EBB is nyilatkozatban tagadta a hitel befagyasztását.

30 zajmérőt kapnak a ferihegyi repülőtér mellett élők

Mától igényelhetnek kézi zajmérőt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mellett élők, a lakók között – önkormányzati közreműködéssel – harminc eszközt osztanak ki, amelyeket határozott ideig használhatnak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.