A lakossági parkolás csapdája

2020. július 1.

Hírek

Budapesten körülbelül 1,75 millió, a főváros funkcionális várostérségében pedig több mint 3 millió ember él. Közülük megközelítően 140 ezer személyautó tulajdonosnak nagyjából évi 10 milliárd forint kedvezményt adnak az önkormányzatok azért, hogy lakóhelyük közelében szinte költségmentesen várakozhassanak járműveikkel a közterületeken.

Tovább késik és drágul a Biodóm

2020. június 20.

Hírek

Soha nem mondta a főváros, hogy saját kasszából akár egy fillért is költ a létesítményre – jelezte a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, hogy ma is kérdéses, miből fejezik be projektet.

A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár

2020. június 9.

Hírek

Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.

Hamar népszerűek lettek Budapest új kerékpársávjai

2020. június 7.

Hírek

Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat. Az elmúlt időszak forgalmi adatai szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala.

Kelenföldről a Nyugatiba vasúti alagúton?

2020. június 5.

Hírek

Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a BFK. Van benne ráció. No meg borítékolható az esetleges kivitelező.

Mindenkinek hasznos a Kerékpárosklub budapesti bringás túraútvonalainak új térképe

2020. június 4.

Hírek

Bárki által, bármilyen kerékpárral bejárható városi bringaútvonalak térképét állította össze a Kerékpárosklub Budapesten. A városi bringakörök térképe kijelölt kerékpáros útvonalakat, kevésbé ismert természeti vagy építészeti, kulturális látnivalókat fűznek fel Kelet-Pesttől a Normafáig, az északi M0-ás hídtól a déli M0-ás hídig.

Többszörösen titkos a kormány fővárosi fejlesztési terve

2020. június 1.

Hírek

A Budapest Fejlesztési Központ a Magyar narancs közérdekű adatigénylését elutasította, így nem ismerhetjük meg a főváros 2030-ig szóló kormányzati tervei. A Vitézy Dávid vezette kormánycég döntés-előkészítési anyagnak minősítette a tervet, amelybe októberi megválasztása óta Karácsony Gergely főpolgármesternek sem engednek betekintést, aki pedig akár meg is vétózhatja annak elfogadását.

Kormány kontra főváros: folytatódik a szemét revorvelezés

2020. május 30.

Hírek

Budapest és környéke hulladékszállításának – járványhelyzetben különösen ízléses – veszélyeztetésével bicskáztatja az Orbán-kormány az ellenzéki városvezetést. Új szerződés nélkül ez bármikor előfordulhat.