Hírek
A hazai vasútfejlesztésben új szemléletmódra van szükség. Hosszú távon tovább kell lépni a meglévő pályák toldozásán és csatlakozni kell a nagyívű európai projektekhez. A hasonló helyzetű országok már rég nem a 160 km/h-s sebesség elérésén dolgoznak. Nálunk a járműállománynál már az is kérdéses, hogy az idei szezont hogyan vészeli át a MÁV.
Hírek
Mivel hamarosan néhány vasútvonal alkalmas lesz a jelenleginél nagyobb sebességű közlekedésre, új InterCity (IC) kocsikat is vásárol a vasúttársaság. Külföldre húsz, belföldre száz új kocsi épül, lesznek új, első osztályú és többcélú termes járművek. Belföldi forgalomban 2019-ben jelenhetnek meg az új járművek.
Hírek
Át kell tervezni a vasút új, 1,4 milliárd forintból megtervezett Intercity kocsijait, mert nem akadálymentesek. A MÁV azt reméli, a fejlesztésre elnyert 462 milliós EU-s támogatást nem kell visszafizetni a hiba miatt.
Hírek
Ha úgy akarnának több pénzt beszedni az utasoktól, hogy általános jegyáremelésről döntenek, az még a tévéhíradókban is bekerülne. Ehelyett a közlekedés irányítói tavaly szeptember óta piszkálgatják a helyközi, távolsági közszolgáltatás tarifarendszerét. Áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani.