Betiltja a kamu bolygómentő marketinget Franciaország

2022. április 23.

Hírek

Jövő évtől tilos lesz Franciaországban termékeket “szén-dioxid-semlegesként” hirdetni anélkül, hogy ezt bizonyítani tudná a gyártója. Jól menő szlogen a klímavédelem, viszont a cégek a környezetvédelmi protokolljukat nem tudják sok esetben igazolni.

Ecosiában sincs ingyen ebéd

2021. július 18.

Hírek

Legtöbben, akik találkoznak az Ecosia böngészővel, és megtudják, hogy a cég a keresések nyomán fákat ültet, a bevételének egy jó részét erre fordítva, fantasztikus dolognak tartják mindezt, aminek a segítségével könnyen és hatékonyan lehet tenni a fenntarthatóságért. Minden fának van árnyéka. De vajon mekkora?

Íme az első gyerek Mercedes-szalon

2018. december 26.

Hírek

Nem lehet elég korán kezdeni a fogyasztóvá “nevelést”, vagy inkább konzum agymosást. A német márka nyitott egy új kereskedést egy nagy üzletközpontban Pennsylvaniában. Ebben még semmi érdekes nem lenne, de ez az autókereskedés egy kicsit más: gyerekeket szolgálnak ki.

Black Friday, avagy a hulladéktermelés napja

2018. november 23.

Hírek

A Black Friday örült vásárlási kultusza ma már Magyarországra is begyűrözött, ami a fogyasztói társadalmunk legnagyobb hulladéktermelés napja. De miért is nevezzük így? A Fekete Péntek a Fehér Karácsony igazi arca, amikor elkezdik csúcsra járatni a bolygófogyasztást mint ünnepet. Pedig a legszebb ajándék az lenne a Földnek, ha nem vennénk semmit…

85 forint helyett 304 – kivéreztetett reklámújságok?

2018. október 14.

Hírek

A reklámújságokra kivetett termékdíj 3,5-szeres emelése nemcsak a nyomdaiparnak jelentene súlyos csapást, de a vásárlók is vesztenének rajta, akár még áremelkedéshez is vezethet a reklámanyagok drágítása.

A fogyasztói társadalom kritikája Tim Kassertől

2017. január 14.

Hírek

Tim Kasser, az Illinois-i Knox Főiskola pszichológus professzora, az “Anyagiasság súlyos” c. könyv szerzője nemrégiben Budapesten járva interjút adott a mindsetnek. Milyen hatással van az anyagiasság a jólétünkre? Hogyan hat a gyermekek fejlődésére a sok reklám és a kapitalista társadalom? Ezekre és még számtalan kérdésünkre adott választ.

Felelőtlen fogyasztást gerjesztő reklámok

2016. május 26.

Hírek

Jelenkorunk fogyasztási szokásai hosszú távon fenntarthatatlanok, hiszen sokkal több mindent vásárolunk és fogyasztunk el, mint amire valóban szükségünk lenne. De miért vásárolunk ennyi felesleges terméket? A reklámok és egyéb marketing fogások manipulálhatják-e a fogyasztási szokásainkat?

380 milliós atompropaganda a fideszes médiának

2016. január 30.

Hírek

Bruttó 380 millió forintba került a Magyar Villamos Művek legutóbbi kampánya – tudta meg az Átlátszó, miután kikérték a költségvetést az MVM-től. Az atomerőműkampány harmada Habony Árpád zsebébe ment.