Hírek
Fél éven belül két tízmilliárdos nagyságrendű szerződést is kötött a MÁV-csoport a takarítócégként induló, de ma már magát létesítményüzemeltetőként definiáló B+N Referencia Zrt-vel. Korántsem ez a társaság azonban az egyetlen olyan kormányközeli vállalat, amelynek milliárdokat fizet a vasútcég.
Hírek
Lázár János közlekedési minisztériuma teljes kudarcot vallott a járműpark fejlesztésében. A MÁV már szinte rimánkodik, nehogy még többen válasszák a vonatot. Nincs pénz új kocsikra, heti szinten áll meg végleg egy mozdony vagy motorvonat, állította Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.
Hírek
Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény – írja a Telex.
Hírek
Az ünnepi időszakban hazánkban is megugrik az utazások száma, hiszen ilyenkor nagy számban látogatnak haza külföldi magyarok, és itt élő honfitársaink is szívesen utaznak külföldre. A Greenpeace az év utolsó hónapját nézve összehasonlította Budapest és 12 európai nagyváros között a vasúti és légi közlekedés árait, az eredmény pedig lehangoló: vonatjegyre átlagosan több mint kétszer annyit… Tovább »
Hírek
Az osztrák vasút, az ÖBB többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette, hogy október 2-től levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, és Bécsben kettévágja a Linz, Salzburg és München felé továbbhaladó budapesti railjet vonatokat. Mindenki másként indokol.
Hírek
Október 2 hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, azaz kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg és München fele továbbmenő Railjeteket az osztrák vasúttársaság. Az indokolás a magyar vonatok döbbenetes mértékű késései. A lépés a vasúti közlekedéssel kapcsolatos politikai menedzsment újabb kudarca, a káoszon már bizonyosan nem sikerült úrrá lenni. Osztrák vasútügy: “sok mindenért érheti… Tovább »
Hírek
Hosszabb menetidő, rossz utak, túlterhelt buszvezetők – másfél hónapnyi tapasztalat alapján az utasok és a sofőrök is megszenvedik a vasúti mellékvonal-bezárást. Az Orbán-kormány vasútleépítésének következményei a minisztériumi szolgálati luxusautóikból nem érezhetőek.
Hírek
Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti… Tovább »
Hírek
Az idei nyári főszezonban is sokan szenvedtek a túlzott turizmustól Olaszországban: nemcsak a helyiek, hanem azok is, akiknek másokkal együtt kellett tolongani azért, hogy láthassák Velence, Firenze, Róma vagy Milánó nevezetességeit. Ilyenkor zsúfoltak az autópályák és a mellékutak is.
Hírek
Minél többen veszik a jegyek helyett a megye- és országbérletet, annál nagyobb a MÁV hiánya. Ezt persze szintén az emberek fizetik, csak közvetve, extra állami támogatás formájában. A szaktárcánál viszont úgy látják, csak az emelkedő trend tört meg.