Lerohad a MÁV, de kormányközeli cégeknek tízmilliárdokat pumpál

2024. szeptember 5.

Hírek

Fél éven belül két tízmilliárdos nagyságrendű szerződést is kötött a MÁV-csoport a takarítócégként induló, de ma már magát létesítményüzemeltetőként definiáló B+N Referencia Zrt-vel. Korántsem ez a társaság azonban az egyetlen olyan kormányközeli vállalat, amelynek milliárdokat fizet a vasútcég.

Hetente rohad le végleg egy mozdony a MÁV-nál

2024. július 22.

Hírek

Lázár János közlekedési minisztériuma teljes kudarcot vallott a járműpark fejlesztésében. A MÁV már szinte rimánkodik, nehogy még többen válasszák a vonatot. Nincs pénz új kocsikra, heti szinten áll meg végleg egy mozdony vagy motorvonat, állította Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.

Hárommillió percet késtek tavaly a magyar vonatok

2024. január 28.

Hírek

Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény – írja a Telex.

Az ünnepi időszakban több mint kétszer drágább vonattal utazni Budapestre vagy a fővárosból külföldre, mint repülővel

2023. december 17.

Hírek

Az ünnepi időszakban hazánkban is megugrik az utazások száma, hiszen ilyenkor nagy számban látogatnak haza külföldi magyarok, és itt élő honfitársaink is szívesen utaznak külföldre. A Greenpeace az év utolsó hónapját nézve összehasonlította Budapest és 12 európai nagyváros között a vasúti és légi közlekedés árait, az eredmény pedig lehangoló: vonatjegyre átlagosan több mint kétszer annyit… Tovább »

Lázár káosza a nemzetközi vasúti személyforgalomban is

2023. szeptember 29.

Hírek

Október 2 hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, azaz kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg és München fele továbbmenő Railjeteket az osztrák vasúttársaság. Az indokolás a magyar vonatok döbbenetes mértékű késései. A lépés a vasúti közlekedéssel kapcsolatos politikai menedzsment újabb kudarca, a káoszon már bizonyosan nem sikerült úrrá lenni. Osztrák vasútügy: “sok mindenért érheti… Tovább »

Minek átcímkézni a járatokat, ha előbb-utóbb vonatpótló sem lesz?

2023. szeptember 21.

Hírek

Hosszabb menetidő, rossz utak, túlterhelt buszvezetők – másfél hónapnyi tapasztalat alapján az utasok és a sofőrök is megszenvedik a vasúti mellékvonal-bezárást. Az Orbán-kormány vasútleépítésének következményei a minisztériumi szolgálati luxusautóikból nem érezhetőek.

Magyarország kétszer annyit költ éghajlatromboló közúti fejlesztésekre, mint a környezetbarát vasútra

2023. szeptember 19.

Hírek

Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti… Tovább »

Olasz vonatreneszánsz

2023. szeptember 2.

Hírek

Az idei nyári főszezonban is sokan szenvedtek a túlzott turizmustól Olaszországban: nemcsak a helyiek, hanem azok is, akiknek másokkal együtt kellett tolongani azért, hogy láthassák Velence, Firenze, Róma vagy Milánó nevezetességeit. Ilyenkor zsúfoltak az autópályák és a mellékutak is.