Műszaki hiba miatt a pünkösdi hétvége első délelőttjén is összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon – egy napja rá újra. Lázár János ingerült és kioktató hangnemben csak annyit tudott ismételgetni az üzemzavarról a fórumán, hogy “visszaadjuk a jegyár felét!”
vasút
Köszönet Lázár Jánosnak: ma már minden harmadik vonat késik
Majdnem kétszer annyit késtek összességében a MÁV vonatai tavaly, mint 2019-ben, három vonatból egy nem ért be a menetrend szerinti idő után hat percen belül. Az egyre romló adatokat a MÁV átláthatatlanabbá tette, és a késésekről a Központi Statisztikai Hivatal sem ad ki információt, de a társasgának van külön statisztikai adatszolgáltatása, amelyből még ki lehet…
Lerohad a MÁV, de kormányközeli cégeknek tízmilliárdokat pumpál
Fél éven belül két tízmilliárdos nagyságrendű szerződést is kötött a MÁV-csoport a takarítócégként induló, de ma már magát létesítményüzemeltetőként definiáló B+N Referencia Zrt-vel. Korántsem ez a társaság azonban az egyetlen olyan kormányközeli vállalat, amelynek milliárdokat fizet a vasútcég.
Hetente rohad le végleg egy mozdony a MÁV-nál
Lázár János közlekedési minisztériuma teljes kudarcot vallott a járműpark fejlesztésében. A MÁV már szinte rimánkodik, nehogy még többen válasszák a vonatot. Nincs pénz új kocsikra, heti szinten áll meg végleg egy mozdony vagy motorvonat, állította Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.
Hárommillió percet késtek tavaly a magyar vonatok
Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény – írja a Telex.
Az ünnepi időszakban több mint kétszer drágább vonattal utazni Budapestre vagy a fővárosból külföldre, mint repülővel
Az ünnepi időszakban hazánkban is megugrik az utazások száma, hiszen ilyenkor nagy számban látogatnak haza külföldi magyarok, és itt élő honfitársaink is szívesen utaznak külföldre. A Greenpeace az év utolsó hónapját nézve összehasonlította Budapest és 12 európai nagyváros között a vasúti és légi közlekedés árait, az eredmény pedig lehangoló: vonatjegyre átlagosan több mint kétszer annyit…
A MÁV szerint az osztrák vasút kérése aránytalanul hátrányosan érintette volna a belföldi közlekedést
Az osztrák vasút, az ÖBB többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette, hogy október 2-től levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, és Bécsben kettévágja a Linz, Salzburg és München felé továbbhaladó budapesti railjet vonatokat. Mindenki másként indokol.
Lázár káosza a nemzetközi vasúti személyforgalomban is
Október 2 hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, azaz kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg és München fele továbbmenő Railjeteket az osztrák vasúttársaság. Az indokolás a magyar vonatok döbbenetes mértékű késései. A lépés a vasúti közlekedéssel kapcsolatos politikai menedzsment újabb kudarca, a káoszon már bizonyosan nem sikerült úrrá lenni. Osztrák vasútügy: „sok mindenért érheti…
Minek átcímkézni a járatokat, ha előbb-utóbb vonatpótló sem lesz?
Hosszabb menetidő, rossz utak, túlterhelt buszvezetők – másfél hónapnyi tapasztalat alapján az utasok és a sofőrök is megszenvedik a vasúti mellékvonal-bezárást. Az Orbán-kormány vasútleépítésének következményei a minisztériumi szolgálati luxusautóikból nem érezhetőek.
Magyarország kétszer annyit költ éghajlatromboló közúti fejlesztésekre, mint a környezetbarát vasútra
Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti…