Hirdetés
AFP

Nem csak a környezetvédők, hanem Ken Livingstone, London polgármesterének is a célkeresztjébe kerültek a négykerék meghajtású, nagy erejű motorokkal felszerelt városi dzsippek, nemzetközi kifejezéssel a SUV-ok.

Londonban a fogalomban résztvevő személykocsiknak már több mint 10 százalékát adják.

Livingstone egy a kaliforniaihoz hasonló szabályozást szeretne városában, azaz 2010-re 30 százalékos csökkentést a szennyezőgáz-kibocsátásban. Az autósok azonban már jelezték, hogy ellenállást fognak tanúsítani.

Addig is az elképzelés egy emelt adó bevezetése, a forgalmi dugók megszüntetésére. Eszerint a 4X4-es járművek gazdái, akik a városközpontot használják, nem napi 5 fontot fizetnének ezért, mint a többi autós, hanem 30 fontot.

A New Scientist című lap még rátett egy lapáttal a vitára: egyik cikke szerint a városi dzsippekkel okozott gyalogosbalesetek esetén a haláleset kockázta, mivel magas építményű járművekről van szó, kétszerte nagyobb. A “Stop urban” nevű környezetvédelmi szervezet számításai szerint a 4×4-esek többletfogyasztása egy évre vetítve olyan nagyságrendű, mintha hét éven ár nyitva felejtenénk egy jégszekrényt, vagy a televíziónkat 32 évig üzemeltetnénk megszakítás nélkül.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás