Hirdetés

Újból megkezdték a Garén tárolt klór-benzol tartalmú hulladékok Németországba szállítását. A GP konzorcium 14 ezer tonnányi vegyi anyag, illetve a tárolásra használt vashordó és más göngyöleg elszállítására, ártalmatlanítására szerződött a hulladék tulajdonosával a Budapesti Vegyiművek (BVM) Rt- vel. Az eredeti elszállítási határidő múlt év december 31-e volt, de a németországi jogszabályváltozás miatt múlt év nyarán megszűnt az anyagok ottani fogadása. A BVM Rt. és a konzorcium közötti szerződés módosítása alapján az új befejezési határidő idén augusztus 31-e, amely a cég szerint tartható. A sósav kinyerésével együtt végzett ártalmatlanítást múlt év nyarán az ottani jogszabály-változtatás miatt nem folytathatta a német égetőmű. A konzorciumnak az új ártalmatlanítási eljárásra új engedélyt kellett kérnie. Az engedély alapján múlt héten kezdődhetett meg ismét a vegyianyag Németországba szállítása. Múlt évben a szerződésben szereplő 14 ezer tonnányi anyagból 7.400 tonnát sikerült elszállítani a garéi telepről. A vegyianyagból 3.200 tonna Németországba, 3.000 tonna Ausztriába került, 1.000 tonnányi szennyezett göngyöleget Németországban, 200 tonnányit Győrben mentesítettek a szennyezéstől. A telepen maradt hulladékok valószínűleg teljes mennyiségben ártalmatlaníthatók Németországban, de a konzorcium további tartalékkapacitásról is tárgyal német, illetve más országokban lévő cégekkel. A BVM Rt. a környezetvédelmi tárca segítségével finanszírozza a kármentesítést. A kormány a cég 1,8 milliárd forintos hitelfelvételére vállalt garanciát, valamint a Környezetvédelmi Alap Célelőirányzat (KAC) 1 milliárd 80 millió forinttal támogatja a programot. Az említett összegből a BVM Rt. 450 millió forintot már a konzorciummal kötött szerződést megelőzően felhasznált a Dorogon történő égetésre, illetve az előkészítő munkákra.
2001. február 26. (MTI)

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás