Hirdetés

Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjának referenciajelentése a hajókból származó légszennyezés csökkentésére irányuló stratégia meghatározására szolgál. Ismerteti azokat az analitikai eszközöket, amelyek segíthetnek a hatékony jövőbeli szakpolitikák kidolgozásában.

A tengeri közlekedés a világ emberi eredetű szén-dioxid-kibocsátásának hozzávetőleg 4%-át teszi ki, ami nagyjából Németország szén-dioxid-kibocsátásának felel meg. A nemzetközi tengeri közlekedésből származó kibocsátásokra vonatkozóan egyelőre nincs szabályozás, a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) és az Egyesült Nemzetek Éghajlat-változási Keretegyezménye (UNFCCC) keretében azonban jelenleg megbeszélések folynak egy ilyen szabályozás kidolgozásáról. Az üvegházhatást okozó kibocsátások tekintetében a hajózás a leginkább környezetbarát közlekedési mód. Mindazonáltal, ha nem intézkedünk, a hajókból származó kibocsátások a becslések szerint 2050-re 150–200%-kal fognak nőni. Jelenleg világszinten mintegy 50 000 kereskedelmi hajó szállítja az összes áru 90%-át, így a tengeri szállítási mód alapvetően fontos a világgazdaság számára. Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontja (JRC) által a mai napon közzétett jelentés adja az első áttekintést a hajózásból származó légköri kibocsátások becslési módszereiről, ismerteti a technológiai megoldásokat, valamint elemzi az említett ágazatból származó szén-dioxid-kibocsátások és légszennyezés csökkentésére vonatkozó szakpolitikai lehetőségeket.
Részletek >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás