Hirdetés

A Környezetvédelmi Minisztériumban azt tervezik, hogy KGI- t a Duna-Ipoly Nemzeti Parkot és a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi Felügyelőséget egy épületbe helyeznék el egy az FVM tulajdonában levő Nagykovácsi épületegyüttesben.

Zöld jelzés
Sarkadi Péter: – A Környezetvédelmi Minisztériumnak két háttérintézménye van. Az egyik a Környezetgazdálkodási Intézet, mely az elmúlt időszakban a Szófia utcai épületében történtekről híresült el, no meg arról, hogy évente közel 100 millió forint bérleti díjat fizettek az egyébként nagyon szép, de tudományos háttérintézménynek nem megfelelő épületért. A napokban ellentmondó hírek láttak napvilágot, mind a KGI megszüntetéséről, mind az átalakításáról hallottunk. Tegnap Turi- Kovács Béla környezetvédelmi miniszter erről is szólt sajtótájékoztatóján.
Turi- Kovács Béla: – Nem változtattunk azon az eredeti elhatározásunkon, hogy KGI- t teljes körű átszervezéssel éspedig március 31-i hatállyal átalakítjuk egy új rendszer szerinti működtetésre tesszük alkalmassá. Nincs változás. Egyik alapvető problémája ennek az intézménynek az a szörnyű és szerencsétlen szerződés, amiről alig-alig írtak Önök. Itt valaki vagy valakik, ma már tudjuk nagyjából, hogy kik, nyilvánosságra is fogjuk hozni, sőt elhatározott szándékom, hogy ha nem jól végződnek a dolgok akkor még a polgári kártérítési részét is meg fogjuk fontolni. Az a bérleti szerződés megkötése a Szófia utcai épületre. Soha a életben olyan szerződéssel még nem találkoztam amely felbonthatatlannak minősíti önmagát. Ott semmilyen címen gondját nem lehet felbontani. Na most ezzel az én jogi álláspontom ellentétes. Ez a szerződés több okból roppant hátrányos a tárcára nézve és így a KGI- re nézve. Értelemszerűen, bár ránk elsősorban, mert a bérleti díjat mi fizetjük. Iszonyatosan magas a bérleti díj. Elfogadhatatlanul magas, amelyet a nyújtott szolgáltatások semmilyen módon nem fedeznek. Van ott egy reprezentatív egy szint és vannak majdnem használhatatlan olyan részek, amelyek irodának alig-alig alkalmasak. Ez nincs semmilyen összhangban a megállapított bérleti díjjal. Nem alkalmas arra se, hogy ott olyan tudományos, vagy olyan háttérmunka végzésére kerüljön sor, amiről szó van, hiszen a reprezentáció ennek a KGI- nek nem hogy nem kell, hanem nem is szabad a feladata legyen, nem az a feladata. Feladatul adtam az itt jelenlevő miniszteri biztos úrnak, hogy a szerződés megszüntetéséről gondoskodjon. Meg vagyok róla győződve, hogy sokkal olcsóbban, jobb körülmények közé lehet elhelyezni a KGI intézményét és egy ilyen helyzetet nem szabad fenntartani.
S.P.: – A történethez hozzátartozik, hogy a Környezetgazdálkodási Intézetnek volt egy Alkotmány utcai épülete melyet a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium megszerzett magának és a KGI- nek ezért kellett mennie egy olyan szerződéssel, melyben az FVM- nek nem kellett gondoskodnia a KGI elhelyezéséről. A Környezetvédelmi Minisztériumban most azt tervezik, hogy KGI- t a Duna-Ipoly Nemzeti Parkot és a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi Felügyelőséget egy épületbe helyeznék el egy az FVM tulajdonában levő Nagykovácsi épületegyüttesben. A minisztérium másik háttérintézménye a Környezetfejlesztési Intézet, mely elsősorban a többmilliárd forintos környezetvédelmi pályázatokat bonyolítja le. Miután itt is elég zavaros a helyzet a környezetvédelmi miniszter március 1-vel Vass Nándort miniszteri biztosként kinevezte a környezetfejlesztési intézet élére.
T.-K.B.: – Hétfőn kérek adatot, adnak egy adatot aztán szerdán is kérünk egy adatot és a kettő nem egyezik, majd aztán pénteken kérünk egyet és az meg az előzővel nem egyezik. Itt én attól tartok és ez lehet, hogy még súlyosabb, mint hogy ha egy vagy két ember valamit ott elkövetett volna, hogy magában a rendszeren belül volt egy olyan rossz nyilvántartási rendszer ami követhetetlenné tett bizonyos dolgokat. Abba a lehetetlen helyzetbe kerültünk, hogy esetleg célok nem valósultak meg, vagy akár már okát vesztették az időmúlás következtében. KAC pályázatok tekintetében volt olyan indítvány is, hogy ugye rendeljünk el moratóriumot. Ezt messzemenően nem tudjuk elfogadni. A moratórium azt jelentené, hogy a célok megvalósítása bizonytalan ideig vagy akár biztos ideig halasztódna. Ezért azt tettük, hogy minden pályázót próbáltuk arra bírni, hogy az idei évre a lehető legalacsonyabb induló pénzzel kezdjenek és a következőkben emeljék ezeket a pénzeket. Ebből az következik, hogy elindulhatnak azok a fejlesztések, amelyeknek el kell indulni. Én nem lennék annak a híve, hogy itt egy befagyasztást, egy olyan helyzetet teremtsen, de tessék elképzelni mit jelentene ez mondjuk egy brüsszeli kommunikációban ahol azt mondanák, hogy hát akkor hölgyeim és uraim most pediglen megállt a szennyvíztisztítók létesítése, mert most éppen moratórium van. Ilyen helyzetet nem teremthetünk. Kisebb pénzekkel, de folyamatosan teljesítünk.
S.P.: – A miniszteri biztos feladata az is, hogy kiderítse a Környezetfejlesztési Intézet, a környezetvédelmi alap célelőirányzatból miért nem kötött meg a nyertes pályázókkal több olyan szerződést, amelyet a minisztérium már jóváhagyott. A mulasztás miatt az államkincstárban 19,6 milliárd forint KAC pénz maradt.
Zöld jelzés 2001-03-06 11:50 Petôfi

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás