Hirdetés
Reuter - Amszterdam

A még mindig borús világgazdasági kilátások és a gépjárművekben felhasznált üzemanyagokra vonatkozó, 2005-től tervezett szigorúbb európai rendelkezések miatt egyes olajfinomítók kapacitáscsökkentésre kényszerülhetnek

– közölte Graeme Sweeney, a Royal/Dutch Shell olajipari óriáscég gyártásért, szállításért és elosztásért felelős aligazgatója, aki szerint a kisebb olajfinomítók számára az összes környezetvédelmi előírás teljesítése túl nagy kihívás lesz.

Az Európai Unió rendelkezései értelmében az olajtársaságoknak csökkenteniük kell az kén tartalmát a benzinben és a dízelüzemanyagban: 2005-re 50 részre millió részenként (50 ppm-re), 2011-re pedig 10 ppm-re. Németország már áttért a 10 ppm-es üzemanyagra, a földközi-tengeri országok viszont súlyos lemaradásban vannak (150 ppm-es benzin és 350 ppm-es dízelüzemanyag). Jövőre a benzinben található aromásanyag-tartalmat is vissza kell szorítaniuk a cégeknek: a mostani 42 százalék helyett 35 százalék lesz a megengedett érték. Nagy-Britanniában már ma teljesítik az új limiteket.

Az elmúlt két évben sok olajtársaság milliókat ruházott be Európa szerte karbantartó programokra, a további, igen költséges korszerűsítő beruházásoktól viszont az elemzők szerint visszariasztja a cégeket az, hogy félnek a gyenge nyereségességi szintekre való visszaeséstől.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás