Hirdetés

Nagy késéssel érte el végcélját tagnap délután az az atomvonat, amely radioaktív nukleáris hulladékot szállított vissza Franciaországból Németországba. A több mint hatórás késést az okozta, hogy Németországban is több helyen megpróbálták feltartóztatni a 12 tartályt hordozó szerelvényt. Dannenbergben a tartályokat különleges teherautókra rakják át, amelyek a hulladékot közúton a gorlebeni atomraktárba viszik.
Az egyik számba jöhető utat azonban ismeretlenek egy megcsapolt vízvezeték segítségével alámosták. A nap folyamán Rohstorfnál körülbelül 150 tiltakozó telepedett a sínekre, de a rendőrség felszabadította a pályaszakaszt.

Tizenháromezer rendőr biztosította a szerelvény haladását, s Lüneburgban dulakodtak a biztonsági erők a tüntetőkkel, akik megszállták a síneket. A biztonsági emberek számos tiltakozót előállítottak. Heilbronn közelében két tiltakozó a sínekhez láncolta magát – egyórás késést idéztek elő. A göttingeni teherpályaudvarnál a rendőrök gumibotot használtak. Mindezek ellenére – eddig legalábbis – kevesebb atrocitás történt, mint a megelőző hulladékszállításokkor, például 1997-ben, amikor véres csaták dúltak a biztonságiak és a környezetvédők között.

A gorlebeni atomraktár 1983-ban készült el, s 420 tároló hellyel rendelkezik. Eddig 32 hely foglalt, a németországi atomerőművek üzemeltetői évente 25600 eurót fizetnek minden egyes helyért, akár foglalt, akár üres. A német atomerőművek elhasznált anyagait – fűtőelemeket – Franciaországban és Nagy-Britanniában dolgozzák fel, de Németország köteles visszavenni a hulladékot. Az első szállítmány 1995-ben érkezett Gorlebenbe.
2003. november 12.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás