Hirdetés

Magyarországon 2015-re a mai 560 kilométer hosszú gyorsforgalmi autóút-hálózat kétezer kilométerre bővül. Manninger Jenő, a KÖVIM politikai államtitkára szerint: azért szükséges az autópálya-fejlesztés gyorsítása, mert Magyarországon ezer négyzetkilométerre hat kilométer gyorsforgalmi út jut, míg az EU-országok átlagában húsz kilométer, de Hollandiában eléri az 51 kilométert.A Környezetgazdálkodási Intézet által szervezett rendezvényen az államtitkár közölte: az autópálya-építést megelőző hatásvizsgálat alapvető szempontja az egészséggel és a természettel kapcsolatos konfliktusok feltárása.
Az államtitkár közölte: a 2001 augusztusi kormányhatározat jelentős számú, környezetvédelmi szempontból fontos elkerülő szakasz építését is előirányozza. Kifejtette, hogy az autópálya-beruházó, illetve a tervező az előzetes környezeti tanulmányában általában több lehetséges nyomvonal-változatot vizsgál meg, lehetővé téve a jelentős környezeti, természeti értékek elkerülését, és megadja a környezetvédelmi hatóság számára a lehetőséget a legjobb változat kiválasztásához.
A környezetvédelmi hatóság döntését követően a részletes környezeti hatástanulmányban már meghatározzák a környezetvédelmi követelmények betartását biztosító létesítményeket és védelmi berendezéseket is. Manninger Jenő rámutatott: a környezetvédelmi engedély megadásáról szóló határozatban a feltételek között előírható a rendszeres környezetvédelmi ellenőrzés, ideértve a mérő-, a megfigyelő- és az ellenőrzőrendszer kialakítását.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás