Hirdetés
greenfo

Sebességcsökkentést is tartalmaz a bécsi városvezetésnek az a környezetvédelmi programja, amellyel évi 113 tonnával szeretnék csökkenteni az osztrák fővárost sújtó korom- és porszennyezés mértékét.

A bécsi városháza környezetvédelmi szakértői szerint az év végéig léptetik életbe a sebességkorlátozásokat mindazokon az útszakaszokon, amelyeken eddig 60, illetve 70 kilométer volt a megengedett legnagyobb sebesség. A külföldiek előtt is jól ismert ilyen útszakasz például a bécsi városközpontból a déli bevásárlóközpontba (SCS) vezető többsávos Triester Strasse. A korlátozás nem érinti az autópályák bécsi szakaszait. A sebességcsökkentés csak az egyik része a mintegy 4 millió euróba kerülő új programnak, amellyel a közúti közlekedés által okozott levegőszennyezést szeretnék mérsékelni a mintegy másfél milliós nagyvárosban.
A tervek szerint 2008-ig türelmi időt adnak az 1992. január 1-je előtt forgalomba helyezett teherjárműveknek, azt követően azonban kitiltják őket a bécsi forgalomból. A robbanómotoros munkagépek számára korszerű részecskeszűrők felszerelését írják elő, a 37 kw-nál nagyobb teljesítményűek számára már a jövő év szeptemberétől, az ennél kisebbek számára pedig 2008-tól. Programot dolgoznak ki arra is, hogy a fűtőolajak közül a kevésbé szennyezőeket használják a bécsi üzemek. Az utóbbi két évben átfogó környezetvédelmi vizsgálattal határozták meg az osztrák főváros levegőszennyezésének forrásait. Az AQUELLA néven elvégzett vizsgálat megállapította, hogy a szennyezés 75 százaléka “importból” származik: a közúti átmenő teherforgalom a legnagyobb szennyező. A tanulmány készítői szerint az év legtöbb napján a levegőszennyezettség mértéke át sem lépné a megengedett határokat, ha nem terhelné a várost az átmenő forgalom. A bécsi szakértők ezért azt ajánlják, hogy az osztrák szövetségi szervek alakítsanak ki fokozottabb környezetvédelmi együttműködést az Ausztriával keleten határos országokkal.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás