Hirdetés

A kerékpárút megépítését ősszel 14 szervezet és 450 aláíró kezdeményezte Újbuda önkormányzatánál. A terveket június 8-án fórumon vitatják meg, melyre várják a civil szervezetek képviselőit, kerékpárosokat és környékbeli lakosokat.

A kerékpárút nyomvonalalát a civilek javaslatait figyelembe véve alakították ki, de több ponton módosították.

Az önkormányzat megrendelésére a Pro Urbe Kft. által kidolgozott útvonal:

Gazdagréti tér – kiszélesített Kaptató sétány (=Gazdagrét közepén futó gyalogút) – Nagyszeben tér – Gazdagréti út melletti járda – létező kerékpárút az autópálya alatt – Jégcsap u. – Hérics u. – Neszmélyi út – Balatoni úttal párhuzamosan párhuzamosan a zöldterületen – Boldizsár utat keresztezve a benzinkút és a Balatoni út közötti járdán – névtelen gyalogút – meglévő aluljáró a Kelenföldi pályaudvar alatt – Etele tér – Somogyi út (szervízúton?) – Bartók Béla út, meglévő kerékpársáv – Hamzsabégi úton egészen a Budafoki útig – Bölcső u. – Kőrösy u. – Váli u. – Móricz Zs. körtér.

A fórum időpontja: június 8., 15h.
Helyszín: Bp. XI. ker., Zsombolyai u. 5., alagsori tárgyalóterem.


Vélemény a tervekről

Az anyag Gazdagréten a Kaptató sétány kibővítésével számol. A sétány mellett egy két méter széles, piros burkolatú kerékpárút futna, ehhez másfél métert a zöldterületből, fél métert a sétányból vennének el. Ez a megoldás a következő okok miatt problematikus:
-Jelentős zöldfelület lebetonozásával járna, és fák, bokrok is áldozatául esnének. Tavaly a Gazdagréti út melletti a parkolóhelyek létesítésekor csökkent a zöld terület, most a kerékpárút miatt folytatódna ez a tendencia.
-A kerékpáros és gyalogos forgalom nem különülne el kellőképpen. Ezt azért nem tartjuk megfelelőnek, mert fennáll a veszélye annak, hogy az így létesülő kerékpárút megnövekedett biciklis forgalma nagymértékben zavarni fogja a közkedvelt korzóvá vált sétaúton közlekedő gyalogosokat,
így többek között a babakocsikkal, kisgyermekekkel sétálókat, az óvodákba, iskolákba igyekvőket, az idősebb gazdagrétieket. Ez a veszély már csak azért is fennáll, mert a szóban forgó sétaút erősen lejt, így könnyen előfordulhat, hogy a kerékpárosok egy része a lejtőn lefelé a gyalogosok számára veszélyes sebességgel halad majd.
Javaslatom szerint a Rétköz utca melletti szervízútat is be kellene vonni a lakó-pihenő övezet besorolásba, 30 km-es sebességkorlátozást kellene rajta bevezetni, és kitáblázni, hogy kerékpárosok is használják az utat. Akár egy esetleges egyirányúsítással is lehetne helyet biztosítani megfefelő szélességű kerékpársávnak. A szervízútnak kicsi a forgalma, így ez nem lenne nagy veszteség az autósok számára. Ráadásul olcsóbban kivitelezhető, mint a Kaptató sétány kibővítése.
Az őszi egyeztetések során, illetve a novemberi kerékpáros fórumról szóló beszámolónkban, melyet megküldtünk a Polgámester úrnak, ez szerepelt megoldási javaslatként, s erről szóban meg is állapodtunk Balázs Gyula alpolgármesterrel.
Egy további szempont, hogy a terveket össze kell hangolni a Kelenföldi pályaudvar és a Sasadi úti buszmegállók térségében a következő években a 4-es metró építésével kapcsolatban tervezett átalakításokkal. Olyan megoldásnak kellene születnie, amely lehetővé teszi, hogy a Sasad felől érkező, illetve a buszokról leszálló tolószékkel, babakocsival, kerékpárral közlekedők, idős emberek is könnyen, lépcsőmászás nélkül át tudjanak jutni az M7-es bevezető szakaszán, és meg tudják közelíteni az új metrómegállót és a pályaudvart. Ezzel össze lehetne kötni a Budaörsi úton most épülő kerékpárutat is a pályaudvar alatti átvezetéssel. Érdemes lenne egy körforgalmat, vagy zebrás kereszteződést létesítesíteni, jelenleg ugyanis inkább egy autópályára emlékeztet a kérdéses csomópont, mint egy nagyváros belterületére.

Előzmények a Greenfo-n:
Kerékpáros koncepció készül Újbudán
Kerékpáros-barát Újbudát!

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás