Hirdetés

Az Élőlánc Magyaroszágért által szervezett „Dunai panoráma” tanácskozás résztvevői azt kívánják, hogy a Dunapart fővárosunk legfőbb ékessége maradjon a jövőben is.

A tanácskozás résztvevői az alábbi nyilatkozatot adták ki:

Nyilatkozat a Dunapart védelmében

Az Élőlánc Magyaroszágért által szervezett „Dunai panoráma” tanácskozás résztvevői azt kívánják, hogy a Dunapart, fővárosunk legfőbb ékessége ne lehessen az ingatlanspekulánsok martaléka. Kérjük a város vezetőit, kérjük a város lakóit, tegyenek meg mindent, hogy a folyó két partján és a szigeteken a közterületek a közösség, a zöldterületek az egészség céljainak szolgálatára álljanak a jövőben is. A fejlesztési döntések ne elépítésükről, hanem gyarapításukról szóljanak.
Budapest csak akkor fejlődhet, ha nem növekszik.



Világörökség
Világörökség


Őrizzük meg a dunai szigeteket és vízpartokat természetes állapotukban!

A Hajógyári sziget, a Szúnyog-sziget, a Kopaszi-gát, a Háros, a Foka-öböl, a Csepel-sziget északi csúcsa Budapest értékes zöldterületei. Tiltakozunk a vigalmi negyedek, konferenciaközpontok, ingatlanfejlesztések tervei ellen, melyek állandó környezetterhelést és zajt gerjesztenének. Maradjanak meg a szigetek annak, amik: friss levegő, csend, növények, vízpart. Követeljük a vízpartok, ártéri erdők természetközeli állapotának megőrzését, helyreállítását!

Lehessen újra fürdeni a Dunában!

A Duna vize ma szennyezett. Sürgős teendő a Dunába érkező (hazai és határon túli) szennyvizek megtisztítása. A fürdésre alkalmas vízminőség ne Bécs kiváltsága legyen!

Életet a Dunaparton! Teret a víziközlekedésnek és a vízisportoknak!

A főváros vízpartjai és szigetei maradjanak a főváros rekreációs közterületei. A Millenniumi városközpont partfala rövidesen felújítandó, s ez elodázhatatlanná teszi a HÉV- és villamosvonalak rendezését. A rekonstrukció alkalmat teremt a vízi kapcsolat kiépítésére. Kikötők sorát kellene megépíteni – a Kopaszi gáthoz hasonlóan a Várbazár előtt, Lágymányoson, Hárosnál stb. a klasszikus vízisportok, a vízitaxik-vízibuszok számára.

A köztulajdon fenntartását, a gyalogosok elsőbbségét a rakpartokon!

A folyó partja ne autósztráda legyen, hanem a városlakók pihenő helye. Készüljön külön rendezési terv, ha kell, törvény a partmenti telkek rendeltetésének szabályozására, kiárusításuk megakadályozására.



A budai rakpart
A budai rakpart


A Rómaipart védelmét!

Ne épüljön az üdülőnek álcázott lakóházak védelmére újabb gát, se köz-, se magánpénzből! Védjük meg a csónakházakat és a Rómaipartból azt, ami megmaradt!

Óvjuk meg a Csepeli szigetcsúcsot!

Ne engedjük a Csepel-sziget északi részén tervezett, közfeladatot ellátó közparkok és közterületek, közutak eladását!

Más jövőt a Várbazárnak!

A Várbazár különleges értékű műemlék, a Világörökség része. Bérbeadása és felújítása csak a helyhez méltó beruházási program alapján történhet, az érintett önkormányzatok részvételével és felelősségvállalása mellett.

Kelt a Dunán, az A38 hajón, 2005. október 22-én

Ertsey Attila és Lányi András, Élőlánc Magyarországért
Bárdos Deák Péter, Duna Charta
Beliczay Erzsébet, Levegő Munkacsoport
Dercze Tamás, Újpest polgármestere
Korompay Katalin, Világörökség Alapítvány

További információk:
Az Élőlánc szakértői: Ertsey Attila (1) 349-1236, Varga Illés Levente 06-20-390-2344
Orosz István, sajtóreferens: 06-70-531-8459

Fotók: Bajomi Bálint, greenfo.hu

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás