Az elmúlt évtizedben elpuskázott járműipari befektetések után némi vigaszt jelentenek azok a gumiipari beruházások, amelyeket az állam milliárdokkal és ingyenes szén-dioxid-kvótákkal is támogat.
Magyarország számára nincs nagyobb ötlet, mint a kerék feltalálása. A gumiabroncsokat gyártó Bridgestone tatabányai gyáravató ünnepségén a múlt héten elhangzott mondat akár önkritika is lehetett volna a magyar gazdaságdiplomácia részéről, ám Garamhegyi Ábel szakállamtitkár szellemességnek szánta. Szerinte ugyanis a francia Michelin, a dél-koreai Hankook és a japán Bridgestone betelepülése után, valamint az indiai Apollo Tyres tervbe vett fejlesztésével Magyarország a régió és a kontinens járműiparának meghatározó szereplője lehet. Csakhogy a környező országok járműipari beruházásaival összehasonlítva az abroncsgyártás kevésbé vonzó: több importalapanyagot és energiát használ fel, nagyobb a károsanyag-kibocsátása, valamint kevesebb beszállítói kapacitást és munkaerőt igényel, mint az autóipar.
RÉSZLETEK >>>