Hirdetés

Új kifejezéssel ismerkednek a hazai vitorlások: a „hírhedt harmincas” nem egy széltípus, nem is egy speciális forduló elnevezése, hanem egy az idén kiadott kormányrendelet száma (30/2003). E szerint üzemeltetési engedélyt kell kérni a környezetvédelmi korlátozás alá tartozó vizeken (Balaton, Fertő tó, Velencei-tó, Tisza-tó, soroksári Duna-ág) a vitorlásokra, pontosabban az azokra felszerelt belső égésű motorokra. Mindez csak a Balatonon körülbelül 5000–7000 hajót érinthet. Az ottani tulajdonosok, üzemeltetők azért aggódnak, mert öt különböző környezetvédelmi és nemzeti parki papírt kell beszerezniük ahhoz, hogy a Hajózási Felügyelet kiadja az engedélyüket. Az ügyintézés ideje az eddigi tapasztalatok szerint körülbelül 30-40 nap. A tortúra alól azok a külföldiek sem mentesülnek, akik egy-két hetes gondtalan hajókázás tervével érkeznek Magyarországra. Az ügyben már parlamenti képviselők is lobbiznak: Nagy Jenő MSZP-s képviselő Csillag István gazdasági és közlekedési minisztertől állítólag arra kapott ígéretet: megvizsgálják, miként lehetne az ügyintézést „fájdalommentessé tenni”.

A hajósok amiatt aggódnak a legjobban, hogy a szabály azonnali hatályú, tehát a vízi rendőrök elvileg bármikor eljárást indíthatnak mindazok ellen, akik nem rendelkeznek üzemeltetési engedéllyel. A siófoki vízi rendészet egyik illetékese érdeklődésünkre anynyit mondott: bár forma szerint büntethetnének, megértők lesznek azok-kal szemben, akik már beadták en-gedélykérelmüket, de még nem kaptak rá választ. Úgy tudjuk, a vízi rendőröknek épp ma tartanak eligazítást arról, hogyan alkalmazzák az új szabályokat.
2003. április 14.
Forrás:Népszabadság

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás