Hirdetés

Nemzeti érték a javarészt állami pénzekből megépült Balaton körüli kerékpárút, aminek meg kell akadályozni a lepusztulását – hangzott el Alsóőrsön, a Balatoni Szövetség elnökségi ülésén, ahol egyhangú határozatot hoztak a résztvevők egy, a problémával foglalkozó memorandum kormányhoz való eljuttatásáról.

A balatoni bringakörút 2005-re épült ki 1,5 kilométer híján, fele részt kisforgalmú közutakon, felerészt kiépített kerékpárutakon haladva. Esetenként rosszul kitáblázott, több helyen állapota leromlott, repedezik a burkolata, felverte a gaz, és akad olyan hídja, amelynek deszkáiból szögek állnak ki – számolt be az utak jelenlegi állapotáról Csákvári Árpád, a Balatoni Regionális Intéző Bizottság tagja.
Több polgármester sérelmezte, hogy nincs lehetősége a bicikliút ráeső szakaszán a hibák garanciális kijavíttatására, mivel a külterületek többségében a megyei közútkezelők voltak a beruházások megrendelői. A karbantartásához, szükségessé váló felújításához nem jár, és pályázatokon sem nyerhető állami támogatás, az önkormányzatok többségének pedig kevés az önereje ezeknek a költséges feladatoknak a megfelelő ellátáshoz – derült ki a hozzászólásokból.

Balázs Árpád, a szövetség elnöke leszögezte, a szövetség elvi álláspontja, hogy a települések közti bicikliút szakaszok karbantartása állami feladat kell legyen, amely igényt szerepeltetni kívánják a memorandumban. Az elnök a kialakult helyzet mielőbbi kezelésére áthidaló megoldásként a régi balatoni közmunkaprogram folytatását ajánlotta. Hozzátette, a kerékpáros életmód reneszánszát kezdi élni, ezért nem mondhat le az üdülőrégió a további fejlesztésekről sem; a kerékpárutak Kis-Balaton felé történő kiépítéséről, továbbá a bicikliturizmust szolgáló pihenők, szervizek és egyéb szolgáltatások biztosításáról.

Balázs Árpád tájékoztatta az elnökséget arról, hogy a Balatoni Hajózási Zrt. napirenden lévő privatizációjában az állami tulajdoni hányadot kezelő ÁPV Zrt. ajánlatot tett az önkormányzatoknak, amiről hamarosan döntenie kell az érintett településeknek (a hajózási társaság 51 százaléka 22 kikötővel rendelkező balatoni önkormányzat tulajdonában van). Eszerint a jelenlegi többségi tulajdonosok megkaphatnák ingyen az állami részvénypakett felét, ezzel 75 százalékos többségi tulajdont szerezve, cserébe le kellene mondaniuk bizonyos menedzsmentjogokról. A részvénycsomag másik felét szabadpiacon kívánja értékesíteni az ÁPV. Az érintett polgármesterek közül páran máris jelezték, elfogadhatónak tartják az ajánlatot.

Kapcsolódó anyagok:

Egyre népszerűbb a kerékpározás Hollandiában

Magyar a párizsi bérbicikli

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás